Vad äter du inte/Superäckligt?!
Ja,jag gjorde ju en tråd om det ni tycker är superdupergott så varför inte motsatsen då oxå?
Vad äter ni inte,vad är superduperäckligt?
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Bönor.
Lök.
Fisk (förutom fiskpinnar & sprödbakad fisk).
Soppa.
Majs.
Ärtor.
Nästan alla grönsaker.
Usch och blä! 
Det finns mycket mer som jag också tycker smakar jätteäckligt, men jag orkar inte att skriva upp allt.

Ärtsoppa åt jag idag, motvilligt. Det var ju lunchen på jobbet. Tur det var skinka i annars hade jag inte ätit. (mackan var iofs god)

SELLERI….fy bubblan vad äckligt det smakar!
Vad heter den där fisken man har i bla Janssons Frestelse?!Den är oxå superäcklig!
Sill! hhuuaa…bbllää..

Blodpudding har aldrig gått ner. Sparris kan jag inte med alls, har verkligen försökt, äter mer eller mindre alla grönsaker men jag kan inte lära mig sparris. Oliver och gul ärtsoppa hamnar inte heller högt upp på listan. Sill…
Sen allt med alkohol, öl, vin, sprit…
#5 ansjovis tror jag fisken heter.
Findus färdiga portioner, Campbells burksoppa, konserverade grönsaker och bönor, likörer av alla slag, kokt skinka (utom när man får skinka med dopp!)
Och mycket mer…
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

# 7
ja just det så heter det! ansjovis.. det e superäckligt!
Djur.
Lakrits.
Bönor.
Aubergine.
Squash.
Ostkaka.
Blåbärsyoughurt.
Lättfil.
Lättyoughurt.
+ en massa mer.
viltkött och en massa annat kött
ostron
myror
maskar
ankfötter, anknäbbar
råttor
lutfisk
sen kan jag inte komma på mer för tillfället
#12 Det är en hel del på den listan som jag aldrig smakat, så det är svårt att säga om jag håller med eller inte…

#13 Jag har heller inte smakat så mkt på min lista och skulle heller aldrig göra det
Det enda jag smakat är viltkött/kött och lutfisk
Lutfisk kan skåningarna få behålla för sej själva! 

#15 Japp, lutfisken kan skåningarna få behålla själva 
Jag blir lite road av att läsa i tråden 
Utan att läst skulle jag aldrig ens tänkt på att tex ankfötter kan komma på en meny, eller råttor eller ja jag kan nog fortsätta länge.
Det var kul att läsa om alla saker man uppenarligen kan äta!
MEn går jag til mig själv och kanske sådant som är lite oftare förkommande kost så, potatismos/pressadpotatis/potatisbullar.
*brrr*
#17 När mina jobbkollegor berättade vad de blev bjudna på i Kina så vände det sig i magen på mig. De blev bl.a bjudna på delikatessen anknäbb, ankfötter, råttor och en massa annat äckligt som jag inte minns just nu.
Vet att det finns en restaurang i Kina eller i Japan där det finns 80 olika recept på råtta som anses vara en riktig delikatess.
ÖÖööööörk 

Gravad lax, sushi, för fiberrikt mjukt bröd (förutom pumpernickel vilket är guds gåva till Puhlo), strömming, fett på kött, senor på kött, fisk med mycket ben, potatis med skal på, alla lightprodukter med låg fetthalt, hjortron, leverpastej, och mkt mer.
Annars är jag rätt bra på att äta olika konstiga saker. Jag har fått lära mig eftersom jag är kockutbildad, då MÅSTE man smaka på allt, även om det inte är jättekul, bara för att veta hur saker SKA smaka.

lever….kan inte ens vistas i ett rum där det vart tillagad lever utan att magen vänder sej ut o in 
#20 Var glad att du inte var ung då min pappa var det Linhof. De tvingade i honom rå lever för att han skulle få bättre blodvärde. Han tålde inte ens höra ordet lever som vuxen
Lever och korv och annan inälvsmat.
#19 lightprodukter… Uhrrr….!
Smör
stuvade makaroner

surströmming