Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketter: familjanhörigarelationer
Läst 1109 ggr
Svea-
0

Har du ett förhållande...är du medberoende?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du ett förhållnade ? Är du medboreonde av dig partner? Då menar jag av allehanda saker,,,alkohol,mat,droger,shoppingberoende,beroende av stöd ivardagen ..allt!!,,,skriv å berätta..Svea har sin tänkar-hatt på sig i dg..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Svea-
0

NÄHÄÄÄÄÄÄÄ…ingen alls…

Denna kommentar har tagits bort.
Svea-
0

nej men…jag har ett medboroende åt båda hållen ju…å det här blev fel all the way…

sighni
0

Jag fattar inte vad som blev felSkäms

Jag tycker nog att min sambo påverkar min vardag mycket och mig också.

Svea-
0

ja…ååhh…så svårt å förklara.. nu då..

jag e beroende av min särbo…å jag e hans medberoende till hans missbruk…som jag anser att det är..

å jag undrar om andra är det oxå.. olika sortes medberoende…å hur det påverkar era liv…

sighni
0

Ja, det var krångligt.

Jag är också beroende av min sambo. Vi missbrukar inte droger eller så. Vi nyttjar ingenting i den vägen.  Det jag menar är att hans svårigheter påverkar min vardag på så sätt att jag måste ta hänsyn till det. Jag följer med honom när han ska till sjukvården t.ex. Han är aldrig någonstans utan mig. Han är sällan utomhus. Det påverkar ju mig. Hans humör för dagen påverkar ju också mig.

Svea-
0

jaaaaaaaa..precis allt sånt menar jag..alltså oberoende av sk medberonde så undar jag alltså hur ni påverkas av det..osv osv..nu börjar vi ju hamna rätt i alla fall ;)

Mysan59
0

Ja jag är medberoende till exets droger, hasch, och har varit hela tiden.

Inte så att jag röker, men låter det vara bara. Fast nu är han ju mitt ex, så nu bryr jag mig inte.

sighni
0

#2 Vem är det på fotot?

[aspie]
0

#9 Äh, det var en kul grej på facebook som gjorde om mitt foto på en massa bilder till olika årta allt från 50 tal till nul. Den bilden var nog 70-tal tror jag om jag inte minns fel Skrattande

[Zirre]
0

Alla dem som har en partner som är rökare är väl medberoende…?

Jag har klarat mig så här långt men man vet aldrig hur framtiden kan bli. Hoppas på det bästa :D