Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: diverse-npf
Läst 1108 ggr
[Zirre]
0

Ja eller nej inte kanske!

Om jag inte får den respons jag förväntat mig kan jag bli jätteirriterad eller så förstår jag inte.

Kan vara tex så här. Frågar en sak, kanske: tycker du om paprika? och får svaret "det kan väl vara gott". Jag hade förväntat mig ett ja eller ett nej så det är inte alltid jag kopplar vad som menas. Gillar han/hon det ibland, alltid, ofta eller sällan? Jag vet inte.

Någon som upplevt liknande eller har goda råd?

[Fiction]
0

Jag skulle nog tolka det som att det kan vara gott i vissa rätter. Personen ifråga är nog inget jättefan av paprika, men tycker inte heller illa om det.

JohannaEkroth
0

Tungan ute Haha, det är ju jag på pricken!!! Har du också AS?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Tassy]
0

Känner igen mig, och min eviga följdfråga till allting har numera blivit "hur menar du?" och liknande frågor..

[Zirre]
0

#2 Jag har diagnosen AS

Mymlan
0

Skulle nog mer reta mig på ordet väl i meningen.. Tycker det ordet är lite osäkert.. eller om den gör meningen osäker..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Linsenhejhej]
0

Exakt så är det för mig också!
Jag blir irriterad varje gång jag får svar som "kanske", "ibland", "vet inte", "det gör jag väl" och liknande otydliga svar (även fast jag själv ger väldigt otydliga svar på frågor).
Jag säger "vad menar du?" hela tiden, eftersom jag nästan aldrig förstår vad folk menar.

Svea-
0

Jag är åt båda hållen. jag svarar svävande för jag måste få tid på mig å svara.Tänker nog för mycket.Tycker du om paprika frågan kan lätt bli ett tänkande-pussel för mig.Tex,,jaa eller nää..jo ibland.För jag tycker om röd paprika men inte grön och helst färsk osv osv.

Sen om jag får ett sånt svar så blir jag bara,galen!

Men va F#N menar du nu då?Ja eller nej,punkt slut säger jag då.

Det är inte lätt å vara jag…hahahahah

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Gronstedt
0

Ja, detta för****de "väl"! Precis som om de menar "det är väl gott om du säger det". Jag blir VANSINNIG när någon lägger ord i min mun! Min stackars partner har fått vänja sig av med att svara "Det kan vi väl göra, då." och liknande.