TVÅNG eller FIXERINGAR
Hej. Finns det någon i detta land som har erfarenhet av AS fixeringar. Har en son som har blivit helt låst i detta. Hur kom ni på bästa sätt ur ert eget problem. Har själv ADHD ( allt tyder på det och jag väntar på utredning). Min ADHD blir värre och värre genom att min son mår dåligt så jag behöver tips.
Han måste ju då och då få hålla på med dessa fixeringar annars kommer han att bli olycklig om han inte får ladda batterierna på något sätt. Däremellan får han göra normala ting i kanske en halvtimme, men sedan måste han få tid för sig själv igen. Därefter kan man öka tiden… Jag vet inte riktigt. Dåliga förslag, jag har aldrig kommit ur mina fixeringar. 

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Rekommenderar Tony Attwoods bok som ger en massa bra tips. Den går säkert att låna på bibblan. Han har skrivit många fler böcker oxå som är jättebra
Jag har en 15 årig son som har autism. Han har haft väldigt mycket tvång och fixeringar(det var som värst i fjol) men dom har minskat betydligt sedan vi började med.Medicin. Trippelkommunikation för att förbereda honom för att beskriva olika situationer. Timstock. Belöningssystem och sociala berättelser kring svårigheter som uppstått. Klara rutiner (men allt måste ske med små steg).
Belöningssystem med klar struktur och alla runt barnet ska vara eniga och veta hur allt är utformat.
Vi har nätverksträffar med habben, kortids, skolan och Emv. Det är perfekt för då blir alla insatta.
Han är inte utan tvång och fixeringar nu, och kommer nog alltid att ha det(vem vet) men det har minskat betydligt, tvången och fixeringarna styr inte hans vardag längre. 
PS. För ca 2 mån sen började vi med LCHF och genast märkte vi att han blev lugnare, gladare och stabilare (inte lika tvärilsk och arg som han kunde bli förut. På skolan äter han skolmat. Bara en tanke men jag tror socker triggar bokstavsbarnen oerhört mycket och vi har ju märkt skillnad på honom så vi får se hur det blir med tiden.
Ja tror med att det ligger något i det där med socker. Märker även på min son. Ja han ska in på utredning men mistänker starkt att han är ett bokstavsbarn.
Han kan ha sina "ideer" i mellan som jag inte alltid kan förstå mig på. Det blir som en tvång för han…Jag bara måste fast han inte får. Har haft väldiga problem med ang. kosten. Han försöker smyg äta fast han får mat, men ska alltid ha bara mer. Ett tag var det alltid att han var kissenödig fast han hade kissat precis innan vi gick hemifrån. Sedan var det att han var törstig hela tiden. Ja sådan här saker är det ofta. Vet inte om detta kan ha med att göra att han kan bara ett bokstavsbarn. Han är inte diabetiker men tanke på törstande och kissande.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!