Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1047 ggr
BMTech
0

Får man hata Julen

Är det bara jag som inte tycker om julen.

Jag tycker allt är så förbaskat träligt när saker inte är som det brukar och att affärer och sånt är stängt.

Kräver en massa planering och så måste man åka runt och va trevlig och en massa stök…

Nä fan jag hatar nog alla högtider Obestämd

rataxes
0

sänk kraven! julen kan vara mysig. fast jag firar inte påsk..

rataxes
0

och man får hata julen.. ibland hatar jag julen för den är så konstig. plötsligt är det mycket mer synd om alla som det är synd om i vanliga fall.. å så..

Svea-
0

# 0

jag är likadan t.o.m födelsedagar..japp även min egen!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

HannaM
0

jag gillar inte grejen med att hetsa runt och ha sig.. men själva tända ljusen och myset tycker jag om

min familj har aldrig varit mycket för hets, julaftonskvällarna är mjukisbyxor te och mackor, precis lagom för mig

[Zirre]
0

Julen är väl okej. Gillar dock inte att vara i centrum vid tex sådana tillfällen som paketutdelning.

JohannaEkroth
0

I år kanske jag för en gång skull kan få gilla julen. Att man får vara sig själv och få gå undan när det blir för mycket. Att man inte måste prata.

Att få bara vara, sitta i ett hörn i vardagsrumssoffan, knapra nötter och följa eldens flammor i den öppna kakelugnen med blicken. Se skiftningarna i elden och se leenden i människornas ansikten. I år kommer de inte att fråga varför jag sitter där så tyst och still i min egen värld. För de vet. De vet att jag aldrig kommer att bli som dem. Och i övermorgon ska jag tillsammans med min mor, mina två systrar och min ena systerdotter till min utredare Agneta. Och jag vet att de följer med för att de älskar mig. De vill mig bara väl. De vill veta vad de kan göra för att livet ska bli lättare för mig. Och jag är så glad när jag vet att allting kommer att lösa sig. För jag kommer denna jul inte behöva vara någon jag inte är.

Födelsedagen är värre med. För då blir man så väldigt uttittad när man ska öppna presenter och folk ska sjunga och så. Det är hemskt att vara i centrum. Egentligen.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Hawknestgrove
0

Helt tillåtet. JAg avskyr den. Önskar mig ett redygnssömnpiller så man kunde sova över skiten. Vi ignorerar den åtminstone.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[aspie]
0

Tycker det är mysigt med tända ljus och adventstjärnor i fönstren men sen ska det vara mysbyxor som HannaM säger. Eftersom jag är ensam så känner jag ingen hets och inget som är jobbigt med julen

När jag var liten/ung var det värre för då fanns inga lediga kompisar att leka med. Nu trovs jag med ensamheten.

Jag och min dotter brukar träffas en kort stund på julen sen är allt som vanligt igen.

Höjdpunkten är nog när hundarna ska öppna sina julklappar he he he

Zaphix
0

Jag älskar julen!!

Jag älskar att handla julklappar, eller tillverka egna. Gillar att baka inför julen, baka en massa olika sorters bröd, kakor och godis. Älskar att dricka glögg och tända ljus.

Men bäst är ändå att umgås med familjen som jag älskar! :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg