för mkt adhd
jag måste bara skriva av mig. just nu är det överjävligt. har haft adhd-bryt utan dess like i flera veckor. värst är dem på mig själv, att jag bara vill slippa ifrån alltihop och dö. kan inte fokusera en tanke, går från rum till rum och hittar inte på ngt att göra, allt bara snurrar. kan inte formulera mig i tal, går ngt bättre i skrift, där kan man ju ta paus, sudda, skriva om.. kan inte koncentrera mig på böcker, film eller tv. hoppar från grej till grej och sitter knappt still i fem minuter. tror inte att människor omkring märker så mycket, det är mer en inre oro som får mig att vilja krypa ur mig själv. jag orkar inte!! är kreativ och vill en massa saker, men så fort den ena idén är färdigtänkt kommer en ny och inget blir gjort. jag ligger efter med en massa saker och jag vet att jag borde skriva listor. det är det bästa, men jag gör inte det heller. jävla skit.

Usch, har det hänt något som kan ha gjort att det är värre? Är du stressad eller så? Eller är det bara ännu värre än vanligt?

det är bara så himla snurrigt. jag vet inte. kan inte vara still, kan inte göra nånting. bara sitta vid datorn i princip. datorn har blivit en slags flykt. här är det mesta så strukturerat och fint och förutsägbart.. enkelt liksom. allt annat är en röra. städar, sen blir det rörigt igen. både bokstavligt och metaforiskt eller va man säger.. är så trött på det. själva röran. och att jag aldrig får saker gjorda. eller alla andra verkar ha det så galet enkelt med saker..

#2 Så blir jag när jag får för mycket ångest. I alla fall tror jag att det är det som är orsaken.

#3 ja, det kanske är det som är grejen. stressad.. å så kommer ångesten över stressen och allt som ska göras..

Fullt möjligt… när jag blir stressad och ångestfylld kan jag inte fokusera på något, knappt så jag kan fokusera blicken.

#5 precis så är det! men det har varit så länge nu, det måste sluta, jag vet inte hur jag ska göra för att få det att gå över. jag är väldigt överaktiv samtidigt som jag inte gör nånting alls. det är störande, inte bara för mig utan alla som lever omkring mig också.

#6 Finns det något du kan göra för att få lugn? Ta bort något stressmoment på något vis?

vet inte riktigt. det bästa är väl att skriva listor och bocka av. när man har gjort dem. och sen känna lugnet..

rataxes… låter precis som jag i omgångar.det kan driva en till total vannsinne.. måste säga att det har blivit bättre när jag fick börja med en till medz.bättre inte bra..men ändå bättre.strykekram till dig
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Ett tips är att raka ihop onödiga saker i säckar/kartonger och skicka på insamling….det lugnar mig i alla fall …. bara bli av med skit som står och tar energi i varje hörn….. får panik av allt flyttande med saker, det blir aldrig färdigt och fint utan bara ett flytta runtande:-) Ständigt pågående strukturerings arbete….
Hoppas det går över för dig snart!

#9 vad äter du för medicin? jag äter Strattera, hjälper mot tvång, men nu med allt stresspåslag som varit den senaste tiden har jag drivit mig själv till vansinne. jag är så jävla trött på folk också som tycker att det är lite gulligt när man är förvirrad. behövde vräka ur mig det med kände jag. tack för styrkekramen, en tillbaka till dig!
#10 bra tips. ska göra det nån dag.. är inte så bra på att sätta igång med sånt bara. det bästa är egentligen att flytta, för då "måste" man slänga massor med grejer. kram.

Jag är likadan…
Fast periodare .
Detta tror jag beror på deppretionen jag har.
Är jag nera så blir jag stilla men rastlös så jag håller på att krypa ur skinnet men får inget gjort.
Är jag uppåt så brukar jag istället göra en massa saker och blir tillfredställd som fan.
Tyvärr är det sällan nån struktur i det jag gör när jag är enärgisk så det kan va 1000 saker samtidigt.

#12 men det är typ som jag har manodepp light ibland.. fast ändå inte. jag blir inte klok på mig själv..

Precis i dom banorna har jag oxå funderat…

#14 har du nån diagnos?

Jag vet….

#21 dom två medicinerna går ju på två olika system i hjärnan.Är galet dålig på att förklara.Men någon annan kanske kan eller din läkare.Du kanske ska be om att få prova?Jag märkte stor skilland med "bara" concertan.Och nu med stratteran märker jag ännu mera skillnad.Det känns faktiskt helt otroligt.
Tror visst man ska träna osv men det går ju inte om man har dom här problemen,träna går ju,det blir bättre i kortare stunder sen är man där igen.Och jag blir i alla fall väldigt deppig av att ständigt misslyckas med dom mest banala saker.

spännande. ska fråga.
ja, jag håller med. men träningen gör ju att man kan slappna av lite i kroppen i alla fall. men nu är det så mörkt ute att man inte riktigt har lust att ut och springa.
det som känns värst är snurret och att alla andra inte tycker att det verkar så farligt medan man själv tycker att ingenting fungerar. jag kan också ibland försöka vifta bort det. men de senaste veckorna har det varit så väldigt påtagligt. vad är det som inte fungerar för dig när du blir sådär?

# 23
ja bättre att fråga vad det är som fungerar tror jag.
jag kan inte hålla reda på nått,nycklar,mobilen,papper,allt är pust väck.när jag väl hittar det sen undrar jag hur det kom dit?hemmet..aarrgghh…skjut mig,vem har släppt ner kaosbomben i hemmet?finns det någonting som ligger där det ska?har vi ens så här mycket kläder eller har grannen vart här med sin tvätt oxå?total kaos.
mitt i allting är det någon av min döttrar som säger,FÅR JAG BAKA?VART ÄR MIN JEANS?JAG MÅSTE HA DOM!osv osv.
sen visslar,sjunger,å låter min yngsta hela tiden.hon & syrran tjafsar i princip alltid.då skär det i öronen på mig.tvljudet skruvas upp,för att överrösta musiken från syrrans rum.
telefonen ringer..jag svarar..men jag hör ingenting.jag är för stressad för att höra ens.mobil ringer.samma sak där.ett sms kommer,vart är du?möte nu..eller nått sånt.glömmer allt tid å rum.
när jag sen landat i kaoset tar jag ett rum åt gången å det mest akuta i pappers/mötesväg.Lyckas halvbra,men sen kommer kaosbomben igen å allt rasar på några timmar igen.
ibland vill jag hälla bensin i hela lägenhetn å tända på så jag får börja om på nytt igen.

man får flytta. börja om. hoppas på mer struktur. eller nåt. vet inte.

äähhh--- typ så här känner jag..moment 22 ..

ååå så här känns det i mig i mitt huuv å liv när jag har kaos omkring mig…för mycket adhd-kaoset.
OBS,extremt jobbigt ljud.. men det hör till min vardag oxå..

kära du! jag förstår dig! kram!

# 28
Tack,kram tebax!