Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettmedia
Läst 2303 ggr
[aspie]
0

Fråga doktorn 18.15 i kväll

Missa inte fråga doktorn i kväll som handlar om kvinnor och ADHD

ikna
0
Jenny7744
0

Bra, det ska jag titta på!!!Skrattande

Svea-
0

ååhh…jag som har tvättstugan då.hhmm..kan man ev kika på nätet tro? hoppas!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[aspie]
0

Det brukar ju gå i repris. Minns bara inte om det är lördag eller söndag eller ngn annan dag annars kan man nog se det på svt play tror jag

HannaM
0

Brukar finnas på svt play och tur är det för 18.15 har jag Träning med små handbollsbarn.

Svea-
0

ok… om någon ev skulle ha länken till svt play å detta program får ni gärna lämna ut den sen.kram

Zaphix
0

Jag skulle ju se det!! Planerat i flera veckor att jag skulle det ju, fått mail ofta av adhdkvinnor.se att det skulle vara ju.. Crap.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

JohannaEkroth
0

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

HannaM
0
Fnyfniken
0

Gu vad härligt med två personliga, till synes helt normala, kvinnor med samma problem som en själv, och som kan sitta och bara vara jätteraka och jätteärliga. Mer sånt!

HannaM
0

och så skönt att hon rättade programledaren som kallade det sjukdom=)

[Zirre]
0

Såg den delen om ADHD och det jag minns bäst är den ena tjejens guldaktiga metallföremål hon hade på sin tröja…

Varför var hon tvungen att ha den på kläderna?

HannaM
0

#12 haha jag kollade mest på den fyrkantiga rigningen.

JohannaEkroth
0

#12-#13 Och jag satt och följde ens tjejens vita glasögonbågar med blicken och det var jätteirriterande. Tungan ute

Men Hanna då! Förvånad Du har ju kille! Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Zirre]
0

#12 den minns jag också…
Inte så ovanligt då man har AS.

[aspie]
0

Jag satt hela tiden och funderade på om hon med vita glasögon hade tappat sina framtänder i överkäken för det såg ut så Tyst

[Zirre]
0

Jag tycker det var lite kul att de stötte på en med ADHD när det frågade runt på stan :)

Fnyfniken
0

De kanske gick runt länge innan de hittade honom. Eller så visste någon att han ahde det för att de kände honom. Han var ju i alla fall väldigt bra som företrädare för det, precis som kvinnorna i studion. Såg "relativt normal" ut, om ni vet vad jag menar (fördomar, fördomar…)

[Zirre]
0

Jag tycker dock inte att man fick veta så mycket om ADHD. Det var mest ur deras perspektiv…

HannaM
0

Nej.. man fick inte reda på så mycket men dom lyfte ju i alla fall fram det där med att tjejer kan ha det och att man inte måste kasta stolar och krossa fönser för att ha ADHD.

[Zirre]
0

Kommer ni ihåg filmen, vad hette den nu? Det var en norsk film om en med funktionshinder. Elling tror jag den heter.

Den varbra iaf.

Fnyfniken
0

Jag har inte sett den. Ser knappt någon film alls. Har väldigt svårt för det av olika skäl. Blr väldigt stressad, påverkad och har på samma gång svårt att koncentrera mig på handlingen. Typiskt ADD? Antagligen

[Zirre]
0

Varför säger så många "typiskt…"
Varför använda funktionshindret som en anledning. Tänk om man hade haft svårt för det ändå.

Fnyfniken
0

Jag menade egentligen bara om det var vanligt för ADD. Det är ju vanligt för blinda att ha vit käpp. Men alla blinda har det inte. Och inget ont i det. Jag försöker ta reda på vad i mitt beteende som är typiskt för ADD och vad som inte är det. Sånt är ju intressant för en diagnos.

HannaM
0

Ah Elling, boken heter fågeldansen tror jag, ska kolla sen, den står i bokhyllan här.

Svea-
0

Tack Bushanna för länken,,,,livet mitt blev ju så väldigt mycket lättare i dag.TACK!

LenaR
0

Jag blev nästan rädd, jag kände igen så mycket från de där kvinnorna.

Jag känner igen att jag inte kan göra två saker samtidigt, fast kvinnor ska ha sån simultankapacitet. Att jag blir förbannad och sitter och svär inombords när mina kollegor i verkstan sätter på radion. Att jag faktiskt helst smyger iväg till verkstan på kvällar och helger, när jag får jobba i fred. Att jag har haft alldeles för många förhållanden. Att mitt hem ser ut som en stia. Att mina skor alltid har nertrampade klackar för att jag inte tar mej iväg till skomakaren. Att kollegorna tycker jag tar plats och sprider ut mina saker överallt fast jag själv anstränger mej till det yttersta för att hålla ordning och reda. Att mina kappor är trasiga och mina kjolar smutsiga…

Det är tur att jag inte har barn, då hade jag brutit ihop för länge sen.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Svea-
0

mmmm….jag har barn en med samma diagnoser å tro mig jag vill bryta i hop en miljon ggr per dag.känns tröstlöst.

LenaR
0

Jag kan tänka mej att allt blir i kvadrat när man har barn. Som förälder så "ska" man ju vara den som står för ordning och reda.

Jag behövde uppmuntran efter att ha sett programmet, så jag gick in på sidan de nämner, adhd-kvinnor.se. Där finns de här livsnödvändiga tipsen om hur man underlättar vardan. Oskyldig

Fnyfniken
0

För min del kunde jag hålla masken innan jag fick barn. Nu är det uppenbart att allt inte står rätt till. Guskelov verkar han inte ha samma problem som jag. Men just nu har han rätt mycket myror i brallan. Men det är väl så, han är ju bara 3 år. Det verkar vara lite trots.

Lena, hade du behov av keramiksaker? Jag skänker bort allt mitt mot avhämtning (om man dessutom skjutsar en säck skrot till sopstationen). Jag börjar bli trängd om tid nu…Skäms

LenaR
0

#30 Ska höra med mina bilburna kollegor (aldrig lyckats skaffa körkort…) så pm:ar jag dej om jag lyckas intressera någon!