Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettnpf-och-psykisk-sjukdom
Läst 1880 ggr
[aspie]
0

Anorexi/ätstörningar

barn under 10 år som lider av ätstörningar har ökat med 50% de senaste 2 åren hos flickor. Ser ett program nu där flickor som är under 8 år ligger på sjukhus i svår anorexia. Usch stackars barn. Vilken hemsk värld vi lever i, allt blir ju bara värre och värre :(
Svea-
0

mmmm…hur blev det så här..frågar jag mig många ggr.men jag får ej grubbla för mycket på hur världen blev så grym .,,för det finns så många svar å själv kanjag inte rädda alla..eller världen.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[aspie]
0

Ja tänk om man kunde rädda världen Svea. Världen är så hemsk idag att jag bara vill blunda för allt. Orkar inte ta in alla hemskheter

Zaphix
0

Tittar också på det programmet. Är tragiskt.. Undrar vad som ligger bakom det egentligen..

Jag gissar på att det är stress. Föräldrarna är stressade och det förs över på barnen..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

Tror oxå att det kan vara en form av stress men oxå det massmedia sprutar ut överallt med perfekta tjejer

Zaphix
0

Fasrt massmedia, influerar det barn så mycket?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

Jag tror det, det räcker ju med att de ser bilderna och hör kommentarer samt att de ser hur deras idoler ser ut. Barn ska försöka vara så himla vuxna idag. Tänk bara på att de säljer sexiaga underkläder till småflickor. vart kommer det idiotiska ifrån?

Svea-
0

vill inte titta.okrakr inte det.barn gör inte som vuxna säger barn gör som vuxna gör.

vuxna bantar,dricker,drogar,ha sex i tv:en,svär å gapar å jaa..sen gör barnen så.. allnänt känt liksom.

inte alla vuxna å bran gör så men många fler gör så än inte gör så.

kram

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[aspie]
0

#7 Ja så tror jag oxå det är Svea

Tixy
0

Jag läste i gröna Anna's blogg häromdagen, där hon jämförde modellernas kroppar för bara några år sedan med dagens. Det är hemskt och fruktansvärt fel!

När barn i dagens samhälle inte ser ut som modeller, då duger dom inte. Till någonting. Det är vad dom lär sig. Jag förstår dom, för jag känner ofta själv så pga medias bild av allt och alla.
När senast var det någon som blev glad när någon kom och berättade om sin viktuppgång på 5 kg? Inga. Bara hårda ord.
När senast var det någon som blev glad när någon kom och berättade om sin viktnedgång på 5 kg? Flertalet. Då är man jätteduktig, helt plötsligt. Det spelar ingen roll om det behövdes eller inte.

[aspie]
0

#9 precis. visst är det ruggigt. Blir så glad när jag ser vissa engelska serier där de visar upp normala kroppar och människor mot de amerikanska programmen som är hemska och overkliga

Tixy
0

#10 Dom amerikanska är ganska extrema, men engelska är iaf åt det bättre hållet. Mer av sånt!

[aspie]
0

#11 Ja fram med verkliga normala tjejer och killar i media Glad

Tixy
0

#12 Helt klart! Och även mulliga sådana, dom (vi, då jag hör till dom) är också vackra! Glad

[aspie]
0

#13 Absolut, mulliga tjejer och killar är oxå vackra Glad