Jag använder inte glasögon. Men samtidigt vet jag att min syn försämrats från jag var 6 år och med lätthet kunde läsa årtalen och annna text på pappas samlade 1-öringar. Nu behöver jag kisa lite, men bara lite. Jag var till optikern för att jag hade migrän. Hon skickade remiss till ögonläkaren för jag har tydligen en liten skelning som ingen har märkt tidigare. Sambon har märkt den, men varken jag, mamma eller någon annan närstående eller expojkvän har nänmt något. Jag märker det bara som att mitt högra öga hela tiden är mer dominant än det vänstra.
Jag har ett annat gissel som jag borde använda oftare än jag gör. Hörapparater.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Min bror har AS och han är närsynt. Har haft glasögon sedan dagisåldern. Men nu på senare tid, han är 24, så har synen blivit bättre. :)
#1 Jag har oxå en liten skelning på ena ögat. Fick gå med lapp för det friska ögat när jag var liten för att träna upp det skelande ögat.
#2 Jag är oxå närsynt sen jag var liten. Ser så dåligt att jag inte känner igen folk när jag är ute.
Jag har dessutom ett fel på ögonen som gör att pupillen inte drar ihop sig som de ska vid starkt ljus. Därför blir jag lätt bländad och kan inte köra bil när det är mörkt
Jag har dålig syn, men jag har inga glasögon.
Närsynt, men det har blivit bättre på 5 år från när jag fick glasögon. Dock använder jag dom bara hemma vid datorn och tvn.

Jag har haft glasögon sen jag var 10.
* ~* Ha en bra dag *~*
jag har skitbra syn, dock är jag färgblind men de är ju en annan femma ;P
#7 Oh, trodde bara män kunde vara färgblinda? (Lärde de oss i skolan iaf. Men å andra sidan kanske det finns undantagsfall.)
Jag har misstänkt AS och ja, jag har dålig syn. Har inga glasögon just nu, men borde.. Har haft. Först läsglasögon och sen för heltid. Orkade dock inte bära dem.. dum som man är. Måste skaffa nya snart. Börjar bli jobbigt.
Min systerdotter som har AS har också glasögon på heltid. Men min systerson med AS har inte dålig syn.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
det är väldigt ovanligt att tjejer är färgblinda :P men min mormor var färgblind, och min pappa är.. måste väl ha ärvt de på nåt sätt tror jag :o
(Man lär sig nåt nytt varje dag!)