Diagnostisera andra???...nån som gör det?
Jag diagnostiserar gärna andra människor(försöker)…. har säkert inte rätt kanske…men av nån anledning "hittar" man diagnoser… nästan som att man letar???!!!
Känner fler med diagnos som gör det med…gör ni det?
Ja det gör jag också inte så att jag berättar för de som jag diagnostiserar men jag och min man kan sitta och diskutera kompisar och så.
Det är ju så att jag har många i släkt och vänskapskrets som verkar ha eller har ADHD ,add eller Aspergers.
Jag tror att man omedvetet söker sig till likadana människor,och så ligger ju funktionshindret ofta i släkten.
Jag har ju läst massvis med böcker och varit på internet dessutom är barnen utredda.
Jag var den som först diagnostiserade min systerdotter och jag tror även min andra systers son har något lite mer svår diagnostiserad jag är väldigt intresserad av dessa funktinshindrena.
Jag gör det =)
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jaa, det är väl nån skada man får efter ha gått igenom så mycket utredningar själv.
Alla i min bekantskapskrets har numera en diagnos satt av mig, inget jag sagt till dom, och alla på tv, i böcker, ja typ alla har diagnoser.. :)

Jag kommer på mig själv med att ställa diagnoser på folk…
Säger det sällan till dom bara 
Men en sak som jag märk är att jag dras nog till lite lustiga kufar.
Både flickvänner och vänner har oftast inte vart inom ramarna för vad som kallas svensson.
Det är alltid något som utmärker och gör dessa personer intressanta och det är nog därför jag dras till dom på gott och ont.

Jag säger det inte heller till någon, men jag undrar om jag kan ha rätt eller om det är min hjärna som "fixerar" sig bara…för om alla har en diagnos så vore det ju konstigt???!!
#6 Jag är som dig , att dras till "konstigt":-) folk…som mig själv….har mest bara såna vänner
…men eftersom jag har svårt att prata ytligt och vara bara "bekant"…så träffar jag ju folk oftast som är sämre/bättre?! på det sociala samspelet….som är ärliga och inte har nån falsk mast…och då dras gärna hela livshistorien på ett par träffar….SEN känner man varandra…typ…. Kan tyvärr bli ibland att kjag blir För mycket inblandad i andras problem och bli soptunnan lite så, frivilligt och intressant…men jag vet inte om det är så nyttigt??? Jag kan i of också SPY problem i hyperfart…men fyyy vilken ångest det kan ge:-(…..
nu blev det vist lite speedat!!!!! sorry