Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: läkemedel-behandlingar
Läst 2037 ggr
Jenny7744
0

koncentrationen o lusten tillbaka tack!

Jag känner att jag behöver få ordning på mina mediciner.. Har diagnos ADD.. äter just nu Concerta o den gör mig piggare o lite mer koncentrerad… Behöver ha något som gör att jag får tillbaka min lust (till allt) o glädje…

Några bra tips??

Zaphix
0

Voxra blev min räddning!

Kanske inte fungerar lika bra för dig, men värt att höra dig för om.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

#0 Lider du av depression kanske? Då kan du behöva annan medicin. Kontakta din läkare på neuropsyk så han kan hjälpa dig att reda ut detta

Jenny7744
0

# 2 Har ingen ångest eller mår dåligt så.. har inte lust med någonting eller känner mig oglad.. seg, trött osv.. Kanske får prova någon annan medicin.. Ska tillbaka till läkaren snart.

[aspie]
0

#3 Att inte ha lust med någonting eller att man känner sig oglad, seg och trött osv brukar ju vara en indikation på depression.

Jenny7744
0

#4 Kanske du har rätt… jobbigt bara att erkänna…  Rynkar på näsan

Man kämpar på med sitt o försöker få vardagen att gå.. skulle tillbaka till min läkare men hon blev sjuk, så klart. Tar några månaders väntan på ny tid.. o man kämpar vidare…

[aspie]
0

#5 Ja det är skit jobbigt med all väntan på läkare. Hoppas du får den hjälp du behöver snart.

Jag har oxå depression men ingen medicin för det för tillfället. Brukar inte hitta nån som hjälper tyvärr

Anchor
0

Antidepp mediciner hjälper tyvärr oftast bara med att göra en just "O-deppig" knaprar sertralin för tillfället och det den gör är att släta ut allt. alltså de riktigt låga dalarna, och kanske i viss det dehöga kullarna också… så någon livsglädje vet jag inte om det ger. snarare möjlighet att fokusera pga att deprissionen inte längre äter upp all din energi.

Nu kan det ju vara så att sertralin eller nåt annat medel fungerar olika på dig… alla har vi ju lite olika kemi i hjärnan.

Själv ska jag antagligen gå över till Effexor som påverkar noradrennalin också.. så det kanske ger någon skillnad, vi får se.

Mitt råd är alltså.. prova och se… medicin fungerar alltid olika på olika människor.

Lycka till i att hitta din lust… Glad

Jenny7744
0

#7 Lycka till med nya medicinen och tala gärna om hur den funkar för dig!!

Jag är inte så duktig på det där med noradrenalin.. äter du någon annan medicin för jag äter conserta o sertralin?!?