Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: verklighetsberättelser
Läst 1838 ggr
Svea-
0

Svårt att finna glädje & hopp...

Vad gör man om man har svårt,riktigt svårt för att känna genuin glädje,svårt att känna hopp/hoppfullhet inför något över huvudtaget?

Ska man söka hjälp?Är man deprimerad då?

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

JohannaEkroth
0

Det låter som en deppression. Jag puttar ett test åt dig, om jag hittar. Ocj ja, du borde nog söka hjälp.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[aspie]
0

Det låter definitivt som en depression. Jag fick ny deppmedicin som jag började med igår pga av att jag känner som du

[Tassy]
0

Ja, säger som övriga, låter som depp och som att du behöver vila och andas.

Svea-
0

ja det kanske e så som ni säger..jag är nog lite hemmabilnd…eller hur man nu säger.

tack å kram

Jenny7744
0

Hej Svea!!

Det känns som vi är lika du o jag!! Jag skrev också ett liknande inlägg för inte så länge sedan..

Man bara kör på och orkar inte tänka för då skulle allt rasa, eller?

Det finns hjälp o få men det är så jobbigt att ta tag i sig själv, iallafall för mig!

Massa kramar

Jenny

Svea-
0

Jenny ja det e bland det jobbigaste å se till å få hjälp.jag önskar att jag kunde gå igenom en sorts scanner när jag kommer till läkaren så hon får se/höra hur jag mår.å då kanjag inte svara korrekt på frågor osv.jag själv e min största fiende för tillfället.

mm..vi e nog bra lika på många sätt.

tänk att det finns en till som jag…

massor av kramar tebax..

Jenny7744
0

#6 tänk att det finns en till som mig Skrattande 

Finns nog många som oss där ute…. Jag har också funderat på det där med scanner, ha ha. Vore det inte billigare o låta alla göra en helkroppsscanning o upptäcka alla problem som finns?!? Ta lite prover o sen skulle allt vara klart! Resultaten skulle också visa vilka mediciner som passar just för personen i fråga! Det skulle nog minska sjukskriviningarna en hel del!!

Jag har ju sett på tvn att man kan se om man har minskad eller ökad aktivitet (Obestämd) i olika delar i hjärnan, en sån skulle man få direkt från början o slippa gå igenom alla tester för att få en diagnos! Eller som oss fråga på ett forum om man är deprimerad!

Ska snart tillbaka till min läkare o jag hoppas få lite hjälp då!!

Massa må bra kramar!