ADHD på tv
Idag pratade de om ADHD i programmet "efter tio". Tyvärr missade jag det mesta och förmodligen ni oxå. Tror dock att man kan se det igen senast i morgon via denna länken
Samma program som killen som föddes i fel kropp?
Det finns inte utlaggt ännu. Kanske kommer senare idag eller i morgon. Tittade nyss på Sam som var född i fel kropp
Ja, jag tittar på det också. Intressant.
Jag har precis tittat på programmet så nu finns det där!!!
#4 Åhh va bra, då ska jag oxå titta på det nu 
Jättebra program tycker jag. Hoppas det kommer mer i samma stil och ännu bättre
#6 Jag tyckte också att det var bra, tack för tipset!

Vart fan bor dom? som har såna bra skolor och läkare osv.. allt e ju så glatt å positivt.. ??? 
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
#8 Jag funderade oxå på det Svea och satt och funderade på om jag skulle få lika mkt hjälp en dag
Ja, varför verkar endel bli motarbetade medans andra blir hjälpta med ett leende? Finns det inga nationella riktlinjer för detta heller, precis som med den kommunaliserade skolan. Fattiga kommuner tänker så långt näsan räcker och hjälper inte folk till produktiva liv. Vad finns det för rättvisa i det? Perssonreformen, ack så många liv den har rasererat. Hoppas han tänker på det när han ska sova, Göran…

näää…jag har titta i omgångar.. korta stunder..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Jag har också tittat i omgångar, eftersom jag flackat av och an mellan andra saker, helt i min stil. Det där hyperfokuset som endel beskriver var det länge sen jag kände…
Ha ha, det var lite jobbigt att hålla focus på programmet i 30 min!! Därför är det bra med tv play o pause 

# 13 och 14. hmm, ska testa detta med play och paus en annan gång.. eller så är min paus väääldigt lång..

Försöker med jämna melanrum kolla på tv4play och sånt men mina dator klarar det inte, får bilden en halvminut efter ljudet så jag brukar å lyssna utan att titta.

Bra program.
Och jag klarade att se/lyssna på hela i ett sträck, eftersom jag spelade spel på Facebook samtidigt ;-)
Fair Winds and Following Seas!
Intressant, men är vi inte många som får vänta på vår diagnos tills vi är i den åldern. jag väntar fortfarande på min utredning. Men den kommer och alla vet redan att jag har ADHD.
Men kanon att folk får upp ögonen för det och kanon bra sagt av grabben som sa att alla med ADHD springer inte runt på stan och slår ner folk 
men visst är vi speedade
skrev innan jag lyssnat klart på programmet, prata om impulsivitet. 
Jag gillar inte uppdelningen av att tjejer är mer tysta och dagdrömmande som lyftes i programmet, själv var jag en sprallig och pratsam flicka och är väldigt impulsiv och speedad idag med. Måste ju finnas killar som är inåtvända också. Eller?????

Det är intressant det där när man börjar dela upp saker i manligt och kvinnligt. Om 60% av männen och 40% av kvinnorna med ADHD har livligt och impulsivt beteende så hävdar folk extremt generaliserande att kvinnor är lugna och innåtvända medans män är utåtagerande. Sen att 40% av både män och kvinnor inte känner igen sig, det struntar man i, och det är jättedåligt tycker jag. Jag undrar hur många män med ADD som bara glider förbi eftersom det allmänt ses som att "Män har inte ADD". Men många har faktiskt det. Jag börjar misstänka att min farfar hade det. På 50talet kallade man allt för schizofreni (fast det hade han uppenbarligen inte, inga vanföreställningar eller halucinationer, bara passiv och deprimerad). Sen tror alla att han egentligen var deprmerad. Jag tror att han bara var passiv pga ADD. Men vi får aldrig veta för han är sen länge borta.