Önska kostar ingenting,vad önskar du?
Snart nytt år.Om du får önska dig något,eller mycket vad önskar du dig då?
Jag önskar mycket & vissa saker är omöjliga.Men bla att:
Det ska gå bra,bättre & bäst för mina döttrar.Att jag kan komma framåt i livet,vardagen,med allting som är en ständig börda för mig.Det är inte lite det!
Sen om jag ska önska saker som är totalt ego,utan tanke på nått eller någon annan så är det en systemkamera & en helt splitterny data med allt som funkar!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Jag önskar mig följande:
- Att min utredning blir gjort snarast
- Att jag och min pojkvän snart kan flytta ihop, har kämpat länge nu
- Att mina nära och kära slipper lidande och elände
- Att jag lyckas med mina studier
- Att jag slipper bli strypt av CSN i jul

lite mer tid? typ att hela världen stoppas och jag gör allt som jag måste göra så jag kommer ikapp lite.. 
Att jag får ork att ta tag i mitt liv.
Att jag ska slippa känna mig så ensam.
Att min ex sambo ska vilja ha tillbaka mig.

Jag önskar att jag vågade och orkade önska.
Jag önskar mej
fred på jorden
pengar
mod
energi i överflöd
en vit vinter (snöig, inte alkoholfri)
och så en massa saker som är för privata för att räknas upp här.
Och så önskar jag förstås att allas önskingar slår in! 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Jag hade kunnat önska hur mycke som helst.
Men nu önskar jag bara att ångersten skulle ge sig av.
Jag skulle göra vadsomhelst för att slippa må såhär :(

Man kan önska på olika plan.
Jag önskar att allt förtryck av människor och djur upphör.
För egen del önskar jag mig ett bättre liv. Jag vill vara frisk och orka arbeta heltid och ändå fungera på fritiden. Pålitliga och trevliga vänner. För att nämna något.
Jag skulle allmänt önska för mer spridning av information och mer förståelse för folk med neuropsykiatriska funktionshinder. Mindre fördommar, så att man skulle kunna ha en keps med frasen "Jag är inte elak eller döv, jag kan helt enkelt bara inte…"

# jaaa! men hur förklarar man det utan att låta som världens lataste människa? jag vill kunna förklara utan att det låter som en ursäkt till varför jag inte gjort vissa grejer..

Ganska normala saker antar jag, en bostad nära vännerna. En ny kamera, lite objektiv och andra smågrejer till den. och en bostad igen. Jag hade dock varit nöjd bara jag får någonstans att ställa ner min väska på och illrarna fick möjligheten att springa mer lösa än de är just nu. Och sen finns det ju självklart vissa önskningar som man inte ens vågar uttala för de känns helt omöjliga.
#1 vad är csn?
#11 Centrala studiestödnämnden. Känd för att strypa f.d studenter i juletid. 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

#12 Eller bara jobbar hårt för att jävlas rent allmänt. Men nu slipper man dem som tur är och får den stora äran att tampas med FK istället haha
#13 Haha, pest eller kolera, jag väljer nog CSN framför FK i nuläget
FK är ju om möjligt ännu värre (!)

#14 Får hoppas att striden går lättare för mig, eller så flyr jag landet och jobbar utomlands istället.