diagnosen...
… vart ADHD. Det va iaf vad Neuropsykologen sa till mig idag efter sista utrednings dagen. Har gått igenom alla testen som ska göras, och när han sa till mig att jag har ADHD så kände jag mig lite konstig. Jag har ADHD, det fanns inte med i världskartan för 1år sen, men sakta men säkert kommit underfund med mitt sk handikapp. varför allt gått "sideways" för min del under livet. skolgång osv. Han ordinerade medicinering. Men jag vet inte hur det kommer att påverka mig. vet inte när jag kommer få det. Han skulle skicka diagnosen till någon läkare som skriver ut medicinen. Vet någon hur länge det tar innan man får börja behandling och hur det påverkade dig positivt/negativt. vill gärna få lite feedback
/himself
OK, det låter ju intressant. Har du beskrivit någonting tidigare vad gäller dig själv och din utredning/diagnos någon annan stans, för jag har inte så mycket att gå på från detta inlägg, förutom att det känns som att allt kan ha gått lite väl fort och att du kanske upplever att du inte riktigt hängt med och fått diagnosen integrerad i självuppfattningen, om man säger. (ush, vilken lång mening. Jag läser ju inte ens såna själv!)
Hur kom det sig att du sökte hjälp till att börja med? Vad trodde du var fel då? Har du fått någon information om vad som kommer att hända och vilka som kommer att ta hand om dig vad gäller medicin, hjälpmedel, coach..?