Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: autism-aspergers-syndrom
Läst 2163 ggr
HellviHumle
0

AS, foto och kroppsspråk

Jag fotograferar en hel del dock aldrig människor. Har ofta funderat vad det beror på. Jag kan bara inte känna för det. Nu har jag börjat fundera på om det kan hänga ihop med att aspiesar har svårt med kroppsspråk och sociala koder. Att man helt enkelt har svårt att "läsa" människor.

Någon som har några tankar om det?

HH

sayuri
0

Jag fotar gärna människor men däremot har jag svårt för att hitta modeller som ser saker som jag gör det. Men det beror nog mer på att jag inte gillar att ta kontakt med folk och fråga om de vill bli fotade än något annat. Jag är kass på att ta kontakt med folk men är tydligen inte värdelös på att fota folk, men man kan alltid bli bättre och jag har äntligen ännu en plåtning bokad vilket gör mig glad!

Jag har AS förresten och ett ordentligt kameraintresse. Jag kan för övrigt fota människor gansk abra men jag är inte så bra på att förmedla riktigt vad modellen ska visa för känsla utan det blir mer spontant än så lnge. Men skam den som ger sig!

Aspielejon34
0

Jag har ett nytt intresse i foto, köpte en digitalkamera för ett halvår sen och har fotat mig själv en del, min katt och utomhusmiljöer..riktigt kul tillgång :)

[YlvaP]
0

Jag har svårt att fota andra människor än min familj. Jag tror att dom skall bli skitarga och komma och göra mig illa.

Misstanke om AS.

Aspielejon34
0

#3 Får oxå känslan att göra nån illa när jag fotar och h*n blir med på bild, det är jag mycket strikt på. Och jag lägger inte gärna ut nån med bild på utan dennes medgöran.

[YlvaP]
0

Jag med så därför blir det inte så mycket bilder fast jag tycker om att fotografera.