Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 3004 ggr
timmelin
0

AS-Gymnasium

Hej. Har en son med AS och vänder mig till alla AS i vårt land. Har ni koll på var man finner AS gymnasium med internat. Jag vet att det finns i Helsingborg och Tidaholm men finns det på fler platser i landet?

Har någon dessutom erfarenhet ifrån Helsingborg och Tidaholm är jag jätteglad om ni skriver något.

Hejdå från ADHD-mamman timmelinSkrattande

[aspie]
0

Har sett nån reklam för det tror jag men minns inte vart. Hoppas det kommer någon som kan ge dig svar på dina frågor annars kanske man kan googla på det?

ikna
0

Jag har en son som ska på studiebesök på Sundsgårdens folkhögskola i Helsingborg. Han ska ev. söka till Aspergerlinjen. Jag tycker det verkar vara bra där!

http://www.sundsgarden.se/

snurro89
0

http://www.novalisskolan.se/ är en gymnasie skola, man kan bo i närheten finns många internat att välja mellan du kan ju kika runt på sidan. Tycker skolan verkar bra.

snurro89
0

är inte för exakt folk med aspberger, men man kan säkert få börja där om man har de:)!

[Zirre]
0
[Zirre]
0

Björklidens Gymnasium

Björklidens Gymnasium är en gymnasiesärskola som ligger i det natursköna Halland. Björklidens gymnasium ligger i Knäred i Laholms kommun. Vi vänder oss till ungdomar med funktionsnedsättning. Skolan erbjuder tre stycken 4-åriga yrkesprogram med individuella utformningar i internat boende.

sayuri
0

Björklidens gymnasium är speciellt, trevliga lokaler och trevlit folk. Har en kompis som gått där och de har möjligheter till att man ska få arbeta mer fritt än på vanliga skolor. Min kompis han fick ha bilar som specialarbete och han hade enbil som han reparerade och sedan tävlade med på helgerna i Folkrace. Känner vissa av lärarna och rektorn är helt ok också. Speciellt folk är det på stället, utan tvekan men så som det ser ut för en utomstående så verkar det vara en trevlig skola där eleverna kan bli något av att gå där. Men det kan säkert variera beroende på eleven också.

Jag har själv inte gått där men känner folk som gått där och de har trivts på skolan vad jag vet iaf.

helisa
0

Du har ett gymnasium i Gävle för AS

timmelin
0

Hej Helisa

Vet du vad det heter och om dom har internat?

Casiopeia
0

Den i tidaholm, var det ett gymnatium eller en folkhögskola där man kan läsa gymnatieprogram? Jag gick på Hellidens folkhögskola i Tidaholm för snart 6 år sedan, visserligen en eftergymnatial kurs, men jag vet att det var en tjej samtidigt som mig som gick allmän linje där istället för  gymnatie, och det kan ju hända att dom startat en AS-linje sedan jag gick där.

Om det är Helliden du tänker på så kan jag inget annat än rekommendera den skolan. Det året jag gick där var i särklass det bästa i mitt liv. Mysig miljö, härliga människor, duktiga och engagerade lärare och personal. Längtar tillbaka dit!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

helisa
0

#timmelin, skolan heter Polhemsskolan och programet heter IVF

Här är telenr dit så du kan ringa o kolla lite, jag har ingen aning om det finns internat lr så, men jag vet att dom tar emot elever från hela landet.

Om du själv vill snoka runt på skolans hemsida så http://gymnasieskolan.gavle.se/gp/gp_skola.aspx?id=2258

Kontaktpersoner

Telefon

Christina Axelsson, programledare

026-17 93 67

Therese Johansson, kurator

026-17 93 49

Mats Ring, studievägledare

026-17 92 60

Mikael Englund, biträdande rektor

026-17 72 54

timmelin
0