Barn med adhd
Rubriken kanske är missvisande men det var det enda vitsiga jag kom nu.
Men i alla fall så undrar jag vart man skall vända sig om man misstänker ADHD på sitt barn? Jag har ett bra tag reflekterat över att mellersta tjejen är så "stökig", kan ej sitta still och det går inte alltid att prata med henne. Hon är typ överallt och inte ens vid matbordet kan hon sitta still. Det är upp och ner från stolen hela tiden och samma sak när hon skall se på tv eller spela tv-spel.
Hon pratar högt och allt kretsar kring henne och hon skall var först och bäst. När jag säger åt henne att sitta still eller prata tystare så är det glömt på två sekunder. Det är som att prata med en vägg.
Hon har svårt att komma igång med det som är tråkigt och skjuter det tills sista minuten.
Att klä på sig tar en evighet för det är så mycket som hon och som hon kommer på att hon skall kolla efter eller något annat. Hon är alltid sist och det är många gånger som vi kommer till skolan (storasyster går i skolan) pga att hon tar sån tid på sig för att klä på sig några klädesplagg.
Vem skall jag kontakta så att vi får en remiss till BUP? Är det till barnrådgivningen eller en barnläkare?

Jag gjorde helt enkelt så att jag ringde bup och sa att jag ville prata med en psykiatiker angående mitt barn…
Vi pratade en lång stund och sen sa hon att dom skickar en remiss så vi får komma på besök..
Sen vet jag faktiskt inte mer..
Okej. Jag funderar själv på att göra så men om dom vill ha remiss så måste jag ju börja någon annanstans. Eller hur?

Skolsköterska, direktkontakt med bup, vårdcentral. Något där du känner förtroende skull jag välja
Jo just det. Hon är fem snart 6 år.

Då är skolsköterska fel=) Prova bvc eller direkt till bup, känner du att du har bra förtorende för barnläkaren på bvc så ta det där. Får du ingen respons eller inte känner förtroende där så ta och kontakta bup med en gång och beskriv hur läget är.
OKej. Jag skall göra det på måndag för imorgon blir det operation tidigt.

ypax
Hur har det gått?
Dom på BUP har inte hört av sig ännu så det blir att ringa till dom igen denna vecka.

Då håller jag tummarna o hjälper till o hoppas på en öppning snart.
Jag väntar också på dem…
Hur gamla är dina barn då som du väntar på för samtal?

Det är det ena barnet, han är 6 år. Remissen skickades förra veckan o har blivit lovad o få besked i januari senast.
Okej. Hoppas du får du får hjälp snart du med.