Sömnproblem av Concerta
För en dryg vecka sen så ökades min dos från 36 mg på morgonen till 36 mg på morgonen plus 18 mg ca 14.00 på eftermiddagen. Sen dess har jag fått en del sömnproblem. Är detta övergående eller bör jag överväga att kanske byta till Ritalin? Ritalins verkningstid är ju betydligt kortare än Concerta. Hur har ni det med era doseringar och vilka tider tar ni er medicin senast på dagen?
Jag tar 36g Concerta om dagen, tar den alltid klockan sju på morgonen, ställer klockan. Tar jag senare kan jag inte sova på kvällen.

Okej… Men hur länge känner du att Concertan verkar på dig? Jag tar min morgondos (36mg) vid 7.30. Tar jag inget framåt eftermiddagen så klingar hela min effekt av redan vid 16-tiden och kvällen blir väldigt tuff. Men det kanske är smartare att ta Ritalin på dagen istället då den har kortare verkningstid?
För mig fungerar den tills sex-sju på kvällen, lagomt alltså. :)
Jag tar 54 mg på morgonen och jag tycker att den håller i sig ca 10 timmar! Jag tycker att det är bra eftersom med andra ska man försöka komma ihåg att ta tabletterna olika tider… Men det gör ju du iallafall!!
Jag har även insomningstabletter för natten…
Lycka till!