Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 1178 ggr
timmelin
0

Julklappar till sig själv

Är ju så populärt nu med dessa spikmattor. Någon som har testat med vår problematik. Särskilt er som är speedade.

Fixar ni det och vad fick ni för känsla?

Zaphix
0

Jag har en som jag fick av min ex svärmor. Jag älskar den!

Använt den varenda kväll sedan maj, har sömnproblem och förut hjälpte den mot det riktigt bra. Numera behöver jag medicin också, men använder den med.

Använder den till min meditation också. Det är sååå skönt.

Har ADHD och därför svårt att meditera pga. att jag inte kan vara still och tankarna rusar. Men ligger jag på spikmattan så fungerar det bra, kan ju inte röra mig, då gör det ju ont. :)

Dessutom är den bra för min rygg, är en del av min dunderkur. Riktigt varmt bad, värmande linement, spikmatta och Back on Track. :)

Kan skriva om spikmattan i evigheter, men låer ju som jag vore säljare.. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

timmelin
0

Låter som det kan vara värt att testa en :) har ju samma problem som  dig att jag inte fixar meditiation pga av att varenda cell håller på att explodera inuti mig.

HannaM
0

Har en som jag gillar=) Men är jag för uppe i varv kan jag inte med att ligga påden, då blir det för mycket med alla piggarna och allt stimuli. Är jag däremot lite mer som vanligt uppe i varv så är det härligt mysigt att bli sådär slapp och trött av den.

Spacegirl31
0

Jag hr en som jag gillar. Använder den ibland på kvällen innan jag ska sova, blir lugn & slapp av den.

* ~* Ha en bra dag *~*

David
0

Jag har en, och använder den flitigt. Arbetar rätt nära med en av de stora grossisterna, den "riktiga" spikmattan (den som är på kampanj, köp 2 betala för 1, Yantra-mattan).

Köp inte en "skräpmatta" som är några kronor billigare. Väldigt ofta så håller "spikarna" inte lika länge som på originalet.

Kan varmt rekommendera dem!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Zaphix
0

Jag rekommenderar det märke jag har, shakti-matta. Vet inte vad den kostar eftersom jag fått min, men en av de dyrare sorterna tror jag. Men min har hållit för daglig användning i över ett halvår och piggarna är lika bra som i början.

Min och Dackes blogg

David
0

Shakti-mattan är lite mindre än Yantra-mattan. Annars är det dessa två som "kom först".

// David

timmelin
0

Hur lång tid ska man ligga på mattan då? Har ni sett det senaste dessa kuddar. Någon som testat dom med?

David
0

#8. Jepp, har en hel uppsättning av mattor, kuddar, även små "armledsringar" och lite därtill.

Jag kan ligga allt ifrån en kvart till någon timme på min, tycker den är helt underbar, värmen man får, den ro i kroppen som sprider sig. Ja, jag är helt lyrisk över den.

Kudden är skön för att komma åt i nacken bland annat.

// David

Zaphix
0

8: Jag får sår på ryggen efter en halvtimma. Men nån gång har jag sovit hela natten på den.. Inte lyckat, ryggen såg mindre trevlig ut då, typ som om jag varit med om granatsplitter. :\

En sån där kudde vill jag ha. Men har inte råd att lägga ut 300 på en nu, men snart så. :)

Min och Dackes blogg

timmelin
0

David E

Blev nyfiken på det där med armledsringar. Vad är det för något och i vilka typer av affärer kan man finna det?