Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 2834 ggr
igorflickan
0

Känner mig livrädd

Jag misstänker och har misstänkt länge att jag har någon form av diagnos och har AS, ADHD och Borderline i släkten…. tror på nåt sådant även för min del…

Har nu äntligen fått tid på psyk efter att ha väntat lääääänge och då borde jag väl vara glad…?

Men nej jag känner livrädd och vill inte alls gå dit. Exakt vad jag är rädd för vet jag ej men tänk om de säger att "Det är inte fel på dig, du är bara en dålig människa". Eller tänk om. ect ect vad som helst kan ju hända och jag har ingen kontroll alls gud vad hemskt….. Jag behöver verkligen lite peppning av er som har gått igenom det här och överlevt….

HannaM
0

Jag tror det är en av dom allra vanligaste rädslorna inför en utredning, att man ska bli dumförklarad. Att man bara är lat, ointresserad och ja hela kittet. Jag har ännu inte hört talas om någon som när utredningen är gjord har blivit utan ett rätt bra svar på varför man fungerar eller inte fungerar som man gör.

Jag var så rädd för att inte få diagnos och bara vara lat så jag vet inte vad. Så var inte fallet. Jag har ADHD och kom ut på andra sidan utredningen. Ett förslag kan ju vara att berätta för utredaren att du är är rädd och nervös för det? Du är inte den första som är livrädd inför en utredning.

Hoppas det går bra!

timmelin
0

Hej. Oavsett om det visar sig om du har en diagnos eller ej så är du ju exakt samma sköna människa som innan. Vet du om att när det gäller kognitiva hjälpmedel så behöver du inte ha någon diagnos för att få hjälp från 1 november i år, bara att du har de problem med tex komma igång med "tråkiga saker", passa tider etc etc.

Det jag vill ha sagt med det är att du inte behöver vara orolig över att det är något "fel" på dig utan du är ju exakt samma personlighetstyp oavsett om du får din diagnos eller ej.

Jag håller tummarna för dig och önskar att du skriver här när du har varit på neuropsyk. Kram

igorflickan
0

GladTack för uppmuntran! Jag är så rädd och hjärtat slår och jag vill verkligen inte gå dit… Min man tänker dock tvinga mig! Det är ju bra…. Alla typer av rädslor trängs just nu i huvudet. Tänk om soc vill ta mina barn om jag anses sinnessjuk eller nåt…..

Trots att jag vet att det inte kan promenera in en männska här och ta mina barn eller låsa in mig eller nåt av allt annat helt overkligt jag är rädd för så vet jag inte riktigt vad jag ska bli av just nu och det är skit jobbigt.

Jag ska träffa en läkare 10/12 och vet ej ens om det blir någon riktigt utredning!

timmelin
0

Att det blir en utredning är något som du kan kräva eller rättare sagt ska kräva för din egna skull Glad

Be att få komma till ett neuropsykiatriskt team, det är dom som kan och förstår dig bäst. :)

Under tiden du väntar på utredning så kräv en bra psykolog som kan prata med dig under tiden och var inte rädd att ta diverse tabletter om det skulle behövas. Gumman du behöver lugna ner dig och jag vet hur hjärna speedar på en och man tänker alla möjliga tankar.

Har du ingen nära vän som du kan prata med? som  kanske själv har samma problem. Min bästa väninna fick sin ADHD utredd och vi har varit enormt viktiga för varandra. Jag väntar som sagt var fortfarande på min utredning.

Gumman dom kan inte ta dina barn, och som du skriver så vet du ju det. Det som du har är ett vanligt problem och då skulle dom ju ta barn både til höger och vänster och för folk med fysiska problem också. Du ska veta om att du säkert är världens bästa mamma.

En bra mamma behöver inte vara en bullbakande mammaTungan ute och som har full koll på allt

Om du inte går kommer du att ångra dit, bestäm att du ska göra något roligt efter besöket hos läkaren. Tex en fika på stan eller köpa något som du har råd med.

Skulle gärna följa med dig om jag visste vad du bodde som stöd

Vi finns för varandra alla vi bokstavsmänniskor och vi är starka tillsammans.

igorflickan
0

Tack för att du finns timmelin! Jag ska gå dit och min man ska gå med mig… Jag skulle aldrig klara det själv men av nån anledning står han han ut med alla utbrott, drama och hot som regnar ner över honom ibland.

Jag ska försöka tagga ner lite lite och njuta av att det är första advent idag….

Kram och tack

timmelin
0

Jag vet att du fixar det

Ja våra män borde verkligen få fredspris för allt som dom får stå ut med. Men dom älskar oss precis som vi är :)

Kanonbra tänk igorflickan, njut av livet precis som det är

kram

igorflickan
0

Jag bara sitter här som förstenad fast jag har massa saker jag borde göra. Jag borde varit med tåget vid halv7 imorse och vart i skolan. Jag håller på att tappa greppet helt. Även om det alltid har varit en kamp att orka och att få saker att gå ihop så tror jag att jag har slagit persoligt bottenrekord nu. Har så smått börjat röka igen och detta döljer jag för mina stora barn eftersom att de skulle bli så besvikna. Känns som om hela livet rasar samman.

timmelin
0

Hej igorflicka. Hur gick det. Har du kommit iväg till ditt första besök och hur blev det??

igorflickan
0

förkylning kom i mellan mig och psykologen….

Har fått en ny tid den 22 i tolfte kanske inte den allra roligaste dan men men ska bli skönt att få komma i gång med detta. kram

Jag vill jättegärna lägga till dig på facebook !

Skicka ett privat medelande med ditt namn så vi kan prata där med. Ditt lugn har bra inflytande på mig Glad

timmelin
0

ska fixa gumman

kram

ja är skönt att prata med folk i liknande situationer och jag mår själv bra när jag gör det.Alltså hjälper vi varandra

igorflickan
0

Ok Idag bär det av till träff på psyk… känner mig mer livrädd än någonsin och har funderat på att krypa ur mitt skinn och gömma mig… Skinnet kan ju maken släpa med till doktorn…Skrikandes

Kanske känns det bättre när jag varit där… ska käka kinamat först… gott!!!

[aspie]
0

Lycka till, det kommer säkert att gå bra även om det känns pest just nu

LenaR
0

Lycka till Igorflickan! Du ska se att det går bra. Glad

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

igorflickan
0

Tack för uppmuntran och ni har rätt! Det gick faktiskt bra.

Svarade på en massa frågor på dator och på papper samt gjorde test i sifferminne och huvudräkning och en massa annat… Ska tillbaka den 7/1 men han trodde redan nu på ADHD

Jag vill hälsa alla här inne en riktigt god jul och ett gott nytt årSkrattande

timmelin
0

Hej igorflickan. Har problem med att fixa in dig på min facebook eftersom jag behöver dotterns hjälp då facebook är så nytt för mig blää Skäms Skrattande

Fasen vad kul att du har kommit iväg. Gladare besked hade jag inte kunnat få.

Och igorflickan, ska fixa facebook nu under julhelgen

Kram på dig

[aspie]
0

#14 Skönt at det gick bra. Minns själv hur nervös jag var när jag skulle utredas och att det var en baggis när man väl kom igång