Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1619 ggr
Mirjami-78
0

Tid för utredning

Har en son som ska troligen utredas om han kan vara någon form ut av bokstavsbarn. Nu ska vi träffa en läkare på BUP i januari och sedan hoppas jag få igenom en utredning ang. han.

Vissa perioder vet jag inte som förälder vilken fot jag ska stå på. Sonen lyssnar inte alls vad jag säger till han. Först när han blir sårad, eller känner sig sårad ut av någon reagerar han. Ingen får vara elak eller dum mot han men han kan bete sig hur som helst och förstår inte varför man tex. blir arg på han till slut. Skolan har sagt att han har svårt att läsa av de sociala signalerna.

Har har väldigt svårt att stanna upp om han har kommit i farten. Han kan inte sluta och varva ner helt enkelt. Svårt att sova på nätterna oftast och då får vi ta hjälp ut av bolltäcket, men känner ibland att jag ska inte behöva natta en tioåring, för detta är jag illa tvungen att göra i mellan för att få han ens att ligga kvar i sängen.

Ja detta är lite ut av hur han är….sedan har han en medfödd stelhet i lederna. Har svårt med motoriken. Funderar om det kan vara så att han har både AS och ADHD.

Var det svårt för er att få en utredning? Jag hoppas att vi ska få det för annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Zaphix
0

För mig var det inga problem att få utredning, blev tillfrågad om jag ville ha en pga. att en psykolog direkt förstod att jag hade ADHD. Så har tyvärr inga erfarenheter som du behöver. :\

Men lycka till!!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Mirjami-78
0

Psykologen på habliterigen vill inte att min son ska utredas men både jag och skolan tycker att han ska utredas. Har hört från andra också att det har funnits psykologer som har sättit sig på tvären men att det senare har fått reda på att just deras barn har varit bokstavbarn.

[aspie]
0

Min psykolog satte sig oxå på tvären och trodde jag inte kunde ha någon diagnos men jag var envis och fick min utrening som blev klar förra veckan och det visade sig att jag har både Aspergers och ADHD.

Stå på dig!

Mirjami-78
0

#3 Är nog det jag kommer få göra.

[aspie]
0

#4 Lycka till! Jag håller tummarna