Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettnpf-och-psykisk-sjukdom
Läst 5108 ggr
WithinTemptation
2

ADHD, EIPS och schizofreni...

ADHD känner ni alla till vad det är för något. EIPS står för emotionellt instabil personlighetsstörning. Schizofreni är ockå ganska allämnt känt vad det är.

Detta är min helvetiska blandning av diagnoser. Mycket i dom olika diagnoserna går in i varandra och är ganska lika i vissa avseende. Det ena triggar det andra som utlöser det tredje.

Jag önskar så att jag kan hitta en sida där det finns människor som förstår, stöttar och inte dömmer. Jag är så rädd att folk inte ska tro på mig och säga att jag ljuger.

Hittade en sida som jag trodde skulle vara bra men där blev jag grovt påhoppad och så kränkt att jag inte vill vara kvar där.

Vågar inte längre söka nya kontakter av rädsla för avvisande. Men jag känner mig så ensam, rädd och värdelös. Hur ska någon någonsin kunna älska/tycka om någon som jag?

Niklas
0

Hoppas att du inte ska råka ut för samma sak här. Välkommen hit i alla fall!

Hur yttrar sig EIPS? Jag har inte hört talas om det tidigare.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

WithinTemptation
1

EIPS är det nya ordet för Borderline om du känner till det?

Jag hoppas också det… :) Än så länge har det funkat så hoppet finns!

Niklas
1

Jodå, Borderline känner jag till. Lustigt att diagnoserna byter namn då och då.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

WithinTemptation
0

Jo det kan onekligen ställa till det ibland. Men allt eftersom man forskar mer i en sjukdom och man upptäcker mer så kan det ibland vara helt rimligt att korrigera namnet.

[aspie]
0

#0 Ja här är du hjärtligt välkommen i varje fall.

Kom att tänka på att många med Aspergers blir feldiagnostiserade med EIPS och Schizofreni. Har du blivit riktigt utredd för Aspergers?

Aspergers ihop med ADHD eller ADD är ju mycket vanligt dessutom.

WithinTemptation
0

#5 Jag vet inte… Men jag har gjort en fullständig NP-utredning när jag testades för ADHD. Enligt mina papper i alla fall. Fast jag vet inte hur man utreder just Aspergers. Är det andra tester än dom man gör vid ADHD-utredning? Hur gör man i så fall?

[aspie]
0

Har de gjort en fullständig NP utredning på dig så har de nog testat dig för Aspergers oxå men för säkerhetsskull kanske du skulle ringa och fråga där du blev utredd.

Vet inte exakt vilka tester som gör just för AS men när jag blev utredd fick jag göra ett personlighetstest och en massa pussel m.m. Jag utreddes endast för ADHD och Aspergers vad jag vet

WithinTemptation
0

Jag påbörjade en allmän utredning men så var det ett test psykologen (Ursula Henningsson) reagerade på och då övergick jag till en NP-utredning. Genomgick stora mängder tester. Skulle upprepa siffror och ord hon sa. Både i rätt ordning och sedan i omvänd ordning. Säga alla ord jag visste på en angiven bokstav (i mitt fall A). Minnestester som gick ut på att få se bilder sammansatta av geometriska figurer och sedan återge så mycket jag kunde på ett blankt papper. Fick svara på typ 500 frågor på datorn om ALLT. Reaktionstester. Förmågan att se och följa mönster. Kub-pussel. Tror jag spenderade drygt 1,5 timme två till tre gånger i veckan under en månads tid för att bli klar med alla tester. Enligt Ursula Henningsson har jag genomgått alla NP-testningsmodeller som finns. Så troligen är jag nog utredd för AS också.

Fnyfniken
0

Välkommen! Och vad skönt att höra att Borderline har fått ett mer adekvat namn. Man är ju liksom inte "borderline insane" direkt. De borde göra samma sak med schizofreni. Man har ju inte direkt itudelad personlighet då heller.

Det låter jobbigt att du blev hårt åtsatt på det andra forumet. Vad jag har märkt brukar inte så mycket sånt hända här. Kanske beroende på att många här med Aspergers gör att man försöker uttrycka sig mer direkt och inte anspela så mucket eller tolka in sånt som inte finns.

Åter igen, välkommen.

[YlvaP]
0

Välkommen hit säger jag med och det var ju verkligen trist att det andra forumet inte var något glatt tillhål för dig. Hoppas att du skall trivas.

HannaM
0

Jag sägs ju ha iaf två av dina diagnoser. ADHD och eips. Varmt välkommen ska du vara hit!

WithinTemptation
0

Tack tack tack för allt varmt välkomnande! :D Känns jättebra… :D

Emaljoh4
0

Hej och varmt välkommen! Skrattande

Jag heter Evert… typ… Eller… Jag kallas det.

Jag brukar nog vara trevlig *nån som håller med? Flört*, så hoppas jag är trevlig mot dig också.

Jag har förresten sån där…. Eh…………………….

JUST DET…. ADHD heter det!!! Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.