Hur gick julen?
Hoppas ni har haft en skön jul, med mycket mat, mys och gott sällskap! Tyvärr är ju denna högtid ofta förknippad med stress och press vilket för oss bokstavspersoner kan bli lite påfrestande. Hur gick det för er?
Själv firade jag som vanligt julen med min stora stökiga familj. Vi är tre som fyller år i familjen på julafton ( ja det är sanslöst men sant) så det blir stort kalas. Systern min hade med sig sina ungar som lagom till dopparedagen dragit på sig förkylningar och inte var alltför glada. Allt som allt var vi 10 vuxna och tre barn.
Jag älskar min familj och vi kommer väldigt bra överens och så, men när det blir så mycket folk på en gång tycker jag det är skitjobbigt. Alla som pratar i mun på varandra, ljudnivån, springet fram och tillbaka, mat som ska göras, paket och pyssel som ska ordnas, och så kravet att vara pigg alert och social på det. Känns som hjärnan ska explodera och jag bara vill springa och gömma mig. Gick rätt bra ändå, fick bara ett litet nervöst sammanbrott och fick gå undan och gråta lite en stund och hämta mig. 
Var så utmattad att jag däckade och sov i flera timmar när jag kom hem igen på juldagen.
Skräckblandad förtjustning, så tror jag man kan sammanfatta min jul. Men på det hela taget var det trevligt och lyckat. :-)

Gick bra…faktiskt..å jag gillar INTE julen…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Min jul gick rätt okej!
Var bara mina föräldrar min bror och jag, så det var relativt lugnt. Mina föräldrar är alltid stressade, så det var som vanligt jobbigt.. Förstår inte varför, det spelar ju liksom ingen roll hur om all mat blir dålig eller så, det är ju ändå bara vi i familjen.
Men det var jättekul att träffa min bror, var nån månad sedan. Vi har väl inte så mycket gemensamt och i och med att han har Aspergers så kan han vara lite knepig att förstå sig på, men jag älskar ju honom ändå. :)
Bröt samman bara en gång, så det gick ju bra. Började tänka på en sak och fick massa ångest, så grät en stund, men det blev bättre efter nån timma. :)
Sammanfattningsvis var julen bra. :)
Julen gick väl bra men jag önskade att jag var hemma i mitt eget hus. Ungarna trivdes med farmor och farfar och dom gillade julklapparna dom fick.
Julen gick bra för min del. Firade hemma hos min dotter. Det är en fröjd att se de små barnen när det är dags för julklappar he he
Ni skulle nog inte gilla våra jular.
I år var vi tjugo stycken i blandade åldrar, från 5 till nästan 70. Så har det alltid varit hos oss och jag gillar det.
Gick jättebra, men juldagen kom med magsjuka/matförgiftning. Det var mindre kul! Sonen älskade tomten! Jag trodde han skulle bli rädd!