Dagen efter
Nu är nyåret över. Jag hade en trevlig kväll, men dagen efter var allt annat än rolig. Jag tog inte mina Ritalin varken på nyår eller dagen därpå, eftersom jag inte vill blanda dem med alkohol. Det resulterade dock i att jag var fullkomligt omöjlig att umgås med under hela gårdagen. Jag blir alltid lite nedstämd när jag är bakis, av förståeliga skäl - alkohol sänker ju serotoninnivån i kroppen, vilket leder till att mga får s k "bakisångest".
Jag sov hos pojkvännen i hans lilla etta och hade inte med mig min laptop, så när han satte sig och nördade sig med sina sci fi-serier, blev jag rastlös och började klättra på honom som en uppmärksamhetskrävande liten skitunge. Han tyckte att jag var jobbig och jag kände själv hur jobbig jag var, men jag var tvungen att få utlopp för min hyperaktivitet på ngt sätt och gillade inte alls att han var så okontaktbar.
I dag har jag tagit min medicin, så nu är jag lugn och fullt funktionell som flickvän och medmänniska igen.
Kan dock inte låta bli att undra om det är fler som blir som jag dagen efter när man inte tagit sin medicin…? Jag känner ju själv att jag blir extremt jobbig och krävande när jag fungerar sådär och jag vill inte vara sådan, men jag har ingen kontroll över det. Blir precis som ett litet barn som skall ha hundra procent uppmärksamhet och när jag inte får det blir jag frustrerad och gör allt för att bli uppmärksammad - jag stör honom och klättrar på honom rent fysiskt.
Dagen efter blir jag inte som dig, speciellt inte om jag är bakis. Jag är mest bara ordentligt trött och sover mest hela tiden.
Efter festen på nyår sov jag dock hos ett par kompisar så dagen spenderades där, så då blev jag ju tvungen att vara social.
Tog inte min Concerta de två dagarna, vill heller inte blanda med alkohol. Men det gick bra, var rastlös men henaterbart.

Men det är ju bra att du fungerar på medicinen iaf. Jag blir också totalt adhd-toppad om jag inte tar min tablett, krypet i skelettet är där direkt o jag känner mig påhoppad av ljud, o blir uppstressad.
Kanske välja vilket som är bäst, ta tabletten o skita i o dricka, eller ta tabletten o dricka ett glas vin, eller strunta i tabletten, bli full o få ångest.