Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1049 ggr
timmelin
2010-01-04 23:20
0

Arbetslöshet

Är det fler av oss som fungerar precis som jag.

Gäller de gånger i livet som varit arbetslös och mitt sätt att tänka på arbetarna som blir arbetslösa tex från Saab

Är inte detta en utveckling i livet. Om man har tex jobbat 20 år på samma arbetsplats. Är det verkligen inte befriande då att sluta, även om det blir ovisst ett tag framåt.

Men det kan ju bara leda till något gott

Jag är den typen av människa som aldrig heller skulle gå till ett jobb för att det är tryggt eller för att lönen är bra utan för att jag verkligen måste kunna trivas där.

Och ett stereotypt jobb skulle jag mentalt dö utav.

Tur att jag har ett flexibelt, jobb även om lönen kunde varit bättre Tungan ute

Zaphix
2010-01-05 17:46
0

Fast har man jobbat 20 år på ett jobb så trivs man nog där inte inte vill sluta.

Min mor fick sin guldklocka för två år sedan, jobbat 25 år inom statlig tjänst, 23 av de åren på samma arbetsplats. Hon vill inte sluta..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

timmelin
2010-01-05 20:05
0

Ja men har man inte stagnerat lite då, särskilt om inte jobbet är jätte utvecklande??

Haha, nu är jag jobbig tycker säkert många av er, men ibland är det kul att diskutera när man har olika åsikter eller hur.

BMTech
2010-01-05 20:19
0

För mig är trygghet väldigt viktigt.

Jag har vart på samma jobb i 12 år.

Och jag har inte tröttnat.

Visst har jag velat göra annat men det känns tryggt det jag gör och det är omväxlande eftersom jag är väldigt teknisk så får jag oftast en massa sån uppgifter oxå så då är det ju utvecklande.

Däremot och stå och göra ett enformigt moment dag ut och dag in hade nog gått mig på nerverna direkt.

timmelin
2010-01-05 20:31
0

Ja trygghet är ju kanske viktigt. Är väl det att jag var för egoistisk i mitt tänkande. Jag får lappsjuka om inget händer runt omkring mig. Och med det jobbet jag har nu så kan jag säkert stanna länge för det är väldigt omväxlande.

Var som du skrev BMTech, tack