Favoritmat
Vad är din favoritmat? alltså maten du gillar mest att äta
Min är väldigt olika men quornfärs med pasta, quornfärs tacos quornbitar och möggelostsås fetaost sallad…
Hmm… Svårt att säga…
Jag brukar tillslut gilla det jag har hatat innan.
Som pannkaka.
Tacos är ganska gott , lite jobbigt att äta.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
jo varför e tacos jobbigt att äta?
pankaka gillar jag inte så värst mycket det är bara ok…

Sojafärspaj är gott och lax.. men godast av allt är nog färskpotatis med smör och salt.
#2 Allt bara ramlar omkring! 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
ååh färskpotatis is wunderbar! 
Linssoppa med röda linser, tomat, cyrry och selleri.. Mums. Och potatissoppa med kokosmjölk. :)
En falafelrulle ör iofs inte fel heller. :)
Tacos är gott synd att det är så kladdigt att äta bara. Qourn gillar jag oxå med det är lite för dyrt för min ekonomi. Morotssoppa är gott och billigt. Röd linspaj med fetaost är oxå kanongott

Fläskkottletter med beanässås (vet ej hur det stavas
)
Älskar libanesisk mat.
Men hatar sådan där husmanskost som kålpudding, bruna bönor och annan gammal husmanskost

det jag e sugen på å för tillfället gillar måste nog bli mitt svar… jag e en sån där humörsmänniska..
kram
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Jag är lite av allätare så det är lättare att säga vad jag inte tycker om.Men grekisk mat som fetaost oliver tomater mm är gott.Pannkakor är gott gärna med salta tillbehör som gräddfil rom och lök.Ugnsbakade grönsaker med en köttbit eller kyckling och tzatziki.Äter gärna vegetarisk.
#11 Mums Grekisk sallas är en av mina favoriter och gräddfil rom och lök… jösses så gott

Ser att det är en hel del vegitariskt i listan….
Tror ni att det är vanligare att bokstavsmänniskor äter sånt?
Är bara nyfiken vill inte generalisera…
#13 Ja, jag har oxå märkt att det är vanligt bland bokstavfolk
Tacos, sushi, laxkimchi och sallad av olika slag.

Jag e vegetarian. Jag vet inte men har hört att man kan ha problem med konsistenser o sånt, iaf dom med asp, kanske samma med ADHD. Jag har "bara" ADHD, men har en massa sånt där konstigt som jag inte "klarar av" o har aldrig gjort. Så har aldrig lyckats svälja ner nåt kött nånsin, minns som liten man tuggade tills hela munnen blev överfull det bara växte ju. Kan inte heller tugga apelsin/clementin, o klarar inte ens se det där vita extraskalet i dem.
Men favoriträtten var ämnet här nu. Jag svarar väl obojpulver då, haha, kommer inte på nåt annat just nu.
åh thaimat och sånt e jättegoottt
På tal om mat som växer i munnen, fixar inte pannkaka eller plättor. Dock är wåfflor riktigt gott haha. Och crepes kan jag också äta. Knäppt va, är ju nästan samma smet men en enorm skillnad i smak enligt mig.
Sushi glömde jag att nämna, blev påmind av fiction, tack :)
Är det fler än jag som fortfarande vägrar att smaka på vissa saker, men konstigt nog så älskar jag bläckfisk, sniglar och sådant för det får jag en kick av att testa. Men tex. kalvsylta, ärtsoppa och sådant då är jag som en unge och vägrar smaka
Vi snackade om vegetarianer, nu får jag nog stora smällen av er vegetarianer. men en god biff i medium är riktigt gott :)

haha timmelin ingen fara för min del iallafall. Jag är inte militant i nåt syfte alls, för mig får du äta upp vasomhelst bara inte min katt.
Nä den ska jag bara gosa med 
19: Jag är också sån som inte smakar på endel saker, jag har till exempel aldrig ätit ett skaldjur, inte ens smakat.
Och konsistenser är ganska jobbigt, jag fixar inte bönor, mjölk..
#22 Själv är jag väldigt känslig för temperaturen på mat. Kan t ex inte äta mjölkprodukter som inte är extremt kalla (såvida det inte gäller smält ost, så då måste vara just varm). Smält glass klarar jag inte heller av, det är ngt av det vidrigaste jag vet… Därför äter jag sällan glass under sommarhalvåret.
När vi ändå pratar mat. Måste berätta att jag har en egenhet som kan bli ganska jobbig för mina anhöriga.
Är datumfixerad, litar alltså sällan på mig själv om maten är gammal. Så datumet är liksom allt.
Och om jag köper tex skinka över disk, dock fixar jag detta, men så äter jag det bara dom första dagarna och sedan får maken äta upp det.
Och tala inte om mjölk, där är jag framförallt extrem, kan inte dricka mjölk som har samma utgångsdatum knappt. Och en knäpp idé är att jag inte dricker den sista mjölken ur paketet. Har en känsla av att den är sur. Vet att den inte är det men har liksom den känslan. Antingen så hoppas jag någon av mina familjemedlemmar dricker upp den annars så slänger jag ut den ( i smyg) maken skulle tro jag var helt koko annars 
Slutade dricka mjölk som det är när jag var elva, alltså som den är. Dricker den enbart som mjölkchoklad eller till flingor.
#13 Det är nog olika! själv är jag vegetarian men älskade kött innan jag ändrade åsikter för köttindustrin!

#20 fast jag ändrade mig sen när jag loggat ut. Jag kan iofs bara bestämma över min egen katt, men helst vill jag inte att folk ska äta kött från plågade djur utan försöka köpa o gynna såna som åtminstone ger slaktdjur ett bra liv ja ni fattar säkert va jag menar.
Sen detta med mjölkprodukter, haha jag luktar ALLTID i mjölkpaketen innan jag häller, skitnytigt ibland när man är hos folk o har detta "tics" eller va jag ska kalla det. Jag luktar tom på glass, haha. Kan inte sluta.
#26.
Gör du det för att kolla att den är ok? Eller bara en fix idé?

Det är ju både och. Mest fix ide får jag väl säja, för annars är det ju onödigt o lukta på glass, hur ofta kan den ha surnat liksom

Just nu har jag snöat in på att äta cornflakes,hallonsylt,röd mjölk & skivad banan i.
gör ofta så här..äter nått jag gillar för stunden.

# 32 inte enligt utredningen.. men jag tycker nog själv att jag har en hel del såna drag… men men… det kan man väl ha utan att uppfylla …ääähhh….ja vad hette det nu då??…diagnoskriterierna?
Mina favoritmaträtter är:
Tacos, pannkakor, fiskpinnar, potatisbullar och pasta.
Jag klarar inte att äta så mycket mer än det.

# 35 ja just så va det ja.. ska "väl" få till en tid här om ett tag för att gå igenom min diag.å får väl ta up såna här saker då som mat-att jag snöar in på vissa rätter..
i övrigt kanjag stå på ica å undra hur i H-vete man kan leva i det land man lever i & inte ha en aning om varje ggr vad man ska göra för middag.att jag upplever att det finns verkligen inget att äta ju.hur är det möjligt?jag kan skämmas så för jag känner så / säger så.delvis har det med att göra att jag inte vill ha mat,just då,att jag helst vill äta annat än mina döttrar å jag ej har råd att köpa olika middagar.
vaddå.-..kan vi inte äta cornflakes då…till middag oxå? ;)
#36 Känner såväl igen mig i det du beskriver Svea. Speciellt nu när man lider av utmattningsdepression eller vad fanken det nu är. Har ingen lust att äta och ännu mindre försöka få ihop en maträtt. Får liksom inte ihop det i hjärnan hur man ska gå tillväga för att fixa ihop detta.

För min del är det nog snarare så att jag inte VÅGAR äta annat än det jag vet att jag gillar, så då blir det lätt likadant för mig, samma dag ut o dag in, tills jag får nog o byter till nåt annat. Men väldigt sällan att jag äter varierat. Jag är som ni i det med, o oftast är det väl flingor o så byter jag till en annan sort flingor ett tag o byter tillbaks, eller byter sylt men även det är väldigt svårt. Jag har "bara" ADHD va jag vet.

Sushi och tunnpannkaka, men inte samtidigt. :-)
* ~* Ha en bra dag *~*
31: Haha, jag är precis likadan. Har ätit spagetti, tomatsås med basilika och permesanost varenda dag i en vecka nu typ.. :)

# 40 jjaaa..det är ju så galet…men jaaa..äta måste man då e det lika bra å äta det man för stunden gillar tycker jag i alla fall :)
Väldigt olika. Det jag älskar ena dagen hatar jag i nästa. Hittar jag något gott så kan jag äta samma sak om och om igen. Rekordet ligger på mannagrynsgröt morgon middag kväll i ett helt år. Då var jag 6 år gammal. Mina föräldrar höll på att få spader på mig.