saknar en riktigt god vän ...
Jaa..det gör jag.En riktigt god vän.Som har det som jag men ändå inte så man kan känna igen sig.Som jag kan tala med allt om,på riktigt,som förstår,som är min vän.
Har ni såna vänner?
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Riktiga vänner är svårt, men nån har jag. Det som varit ett super bra stöd i min vardag var när jag startade en sk föräldragrupp för föräldrar med barn med/utan diagnos (på gränsen som min äldsta son).
Vi är 4 mammor som träffas sporadiskt nu men det var var tredje vecka tidigare. Där pratade vi om hur det är/var med barnen o skolan eller utrednigar mm, även en hel del "privata" saker oxå natrligtvis.
Två ggr/år så åkte vi bort lö-sö o bara va lata, mat, dryck, promenader, lite bad.

aaahhh,,, va kul.. sicekn tur du har! ;)
Nej jag har ingen sån riktig vän. Undrar om man skulle kunna få det? Det hade helt klart varit kanon om man kunde hitta en sån vän
Jag har en grupp med vänner jag känner mig väldigt trygg med, träffar dom inte ofta, ett par ggr per år, men då trivs jag. :)
I vardagen har jag väl inga riktiga vänner, snarare folk jag träffar pga. gemensamma intressen, men det räcker oftast.
Ja jag förstår dig precis. Hittade min kollega och min allra bästa vän.
Vi är bara två stycken som jobbar där jag jobbar och på en jobbarresa när vi delade hotellrum så sa jag att jag skulle göra min utredning och då sa hon att hon också skulle göra en.
Vi är som klippt och skurna för varandra. Förstår saker som ingen annan skulle förstå osv.
Och att kunna vara barnsliga tillsammans då vi kastade "gris" i poolen på jobbarresan till turkiet. Ja jobbade faktiskt där då jag jobbar som personlig assistent och våra brukare var på semester.
När man är två så stödjer man varandra och hjälper varandra.
Ett önskemål vore att vi i fokus, kunde bo närmre varandra. Synd att Sverige är så avlångt. :)
Tänk att vi kunde träffas en gång i månaden och det skulle säkert leda till bra kontakter.
Där vissa av oss kunde bli riktigt bra bästisar och vi kunde berätta om "knäppa" saker vi gjort eller berätta om saker som vi kunde stödja oss i
Visst vore det?
Jag har en vän som jag tycker är en RIKTIG vän som tycker om mig för den jag är. Trots diagnos. 
En vän som jag gärna träffar och mår bra med.
men jag förstår hur du känner. För jag har inte haft en riktig vän hela tiden.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Jag har många kompisar men väldigt få riktiga vänner. Jag har dock ett par riktiga vänner som jag kan diskutera vad som helst med. Vi har också en stor ömsesidig respekt gentemot varandra, och ställer upp för varandra så mkt som möjligt. Tyvärr träffas vi inte så ofta längre pg a flytt till andra orter m.m, vilket gör att ensamhetskänslan smyger sig på allt oftare. Riktiga vänner är svårt att hitta och de man har ska man vara mkt tacksam över. Jag har en stor önskan att hitta en riktig vän att kunna umgås oftare med!

En sådan vän skulle jag också vilja ha!
En sån vän skulle jag också vilja ha.

Va skönt att vi e flera som känner samma sak.
å ni som har såna bra vänner,underbart!var rädd om dom å er själva.
timmelin..visst vore det nått i hästväg om vi bodde närmre varandra å kunne finna en eller flera underbara goa vänner!
på sätt å vis e ni alla mina bästa vänner.men jag vill ha en närmre bekantskap,ha er nära..
kram på er..
Vad säger du svea.
En riktig härlig sommarhelg med alla som vill ifrån detta forum utan att det behöver kosta multi massor
Ställer ni, jag gör det!!
Jag är med. :D
Bra ypax, hoppas fler är med. Nu kämpar vi för att ha en skön och trevlig träff.

Jaaa..vaför inte? jag kommer må både illa å ha ångest men en sån "träff" kan jag ta mig i väg till.hoppas flera vill komma?kanske kan försöka göra flera träffar runt om i landet?
värme,sol,vänner…oj..det låter magiskt…
Ja nu kan vi göra något roligt där vi bara kan vara oss själva.
Roliga, barnsliga, knäppa etc etc