Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 6216 ggr
EmmaLind
0

ADHD och Rosenrot

Hej!
Jag har funderat på att använda mig av rosenrot.
Men jag har ADHD och jag undrar om det kan påverka mig på ett dåligt sätt istället för på ett positivt ?

[aspie]
0

Hej och välkommen. Hoppas du får bra svar nu av de med erfarenhet av rosenrotGlad

EmmaLind
0

Tack så mycket, igen! :D

Zaphix
0

Gå till en hälsokostbutik, där du kan köpa rosenrot, och prata med dom. Av min erafenhet är det kunniga personer inom naturläkemedel som jobbar där. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

EmmaLind
0

Jag har redan rosenrot, jag fick det av en kompis.
Men jag kan alltid springa ner till någon affär och frågar! :)

Casiopeia
0

Jag har både jobbat i hälsokostbutik, käkat rosenrot till och från och har ADHD. Mig veterligen är det inget "farligt" att äta i kombination med ADHD. Jag har ätit det mot nedstämdhet och trötthet men känner inte att det gjort så stor verkan. Det har varit bra att ta till när jag suttit och haft svårt att hålla ögonen öppna på jobbet- ingen jätteffekt, men det har underlättat lite. När jag varit riktigt depprimerad tycker jag inte det hjälp, däremot när jag varit lättare nedstämd.

Tror det är jätteindividuellt hur man reagerar. För mig är det ingen mirakelmedecin, men en liten boost i brist på annat att ta till. Min mamma ( som jag misstänker har lite ADHD, vilket hon aldrig skulle erkänna) däremot älskar det, och tycker det hjälper henne jättemycket.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

EmmaLind
0

Ja när jag läste om det så förstod jag att vissa inte påverkas alls och vissa tycker att det är helt underbart!

Men  jag tänkte att jag har inget att förlora på det. Men att det är bäst att läsa runt och kolla runt lite innan man stoppar i sig dom.

Min mamma trodde inte att det skulle vara bra för mig eftersom jag har ADHD. Men jag vet inte riktigt varför. Fast hon är helt emot att jag ska få ta några tabletter alls.

Men jag skrev samma inlägg tidigare idag på psykologi eftersom jag inte visste att det här fanns!
Så skrev aspie att det kanske inte var så bra. Inte helt säkert dock.
Därför tror jag att jag ska vänta lite och se om någon mera kan svara ifall det skulle vara så att man kan må sämre!

Casiopeia
0

Varför skulle det inte vara bra om man har ADHD?

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

EmmaLind
0

Ingen aning!

Men jag har varit nere på Life. Hon sa att det är nog inte fara. Så hon rekommenderade att jag skulle pröva.

Så jag tog precis en eftersom det är dags att rensa källarförrådet!

[aspie]
0

#7 Jag har hört att det finns de som blivit dåliga av rosenrot därför svarade jag så. Men det är väl som med mediciner att man reagerar så himla olika på preparat