Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettmedlemspresentationer
Läst 2282 ggr
Fia83
0

Ny här, ADHD & Manodepressiv

Hej alla!!

Det är första gången jag tittar inom här, har dock i cirka 1 år nu varit inne på teddykaniner här på iFokus. Men va glad jag blev att jag tittade inom här!!

Jag är 26 år gammal och lever med min familj bestående av mej såklart, min man och våra 2 döttrar…. Och en del del kaniner!!

Fram till för cirka 2 år sedan levde jag i ett djupt svart hål som allt eftersom fylldes på så jag knappt fick något syre längre…. MEN idag mår jag (nästan) som en prinsessa!! Jag har fått diagnosen ADHD och diagnosen Manodepressiv. Jag behandlas just nu med Metamina, Citalopram och Absenor. Jag har provat massa andra varianter oxå, men detta är det som hit in tills fungerat bäst. Jag har en mycket proffsig och noggrann "läkare" som jag upplever gör allt för att verkligen få rätsida på mitt kaos!! Jag vet vägen till att känna mej helt tillfreds och "bara" bekymras över "vanliga" problem är ganska lång…. Ett nästan 25 år långt liv förändras juh inte bara på en dag genom "rätt medicin" utan det är många andra delar att jobba med och att helt plötsligt se världen runt sej och våga bli en del av den är inte så enkelt som det låter…

Jaja, det som bara skulle bli en kort presentation här blev en lång…. Hör gärna av er till mej, annars hör jag nog av mej….

GladKram på er alla

Emaljoh4
0

Välkommen hiiit! Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

timmelin
0

Va kul med alla nya människor som hittar hit

välkommen Skrattande

[YlvaP]
0

Välkommen hit.

HannaM
0

Välkommen och vad kul att höra hur bra det har blivit för dig med rätt medicinering!

[aspie]
0

Varmt välkommen hit Fia. Vad bra att du fått medicinsom funkar.

Vet du vad som skiljer sig mellan Metamina och Concerta alt Ritalin? Det verkar nämligen vara svårare att få Metamina än de andra

Jenny7744
0

Välkommen Fia!! Glad

Niklas
0

Välkommen hit och hoppas du ska trivas!

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

WithinTemptation
0

Jag är också nyfiken på skillnaden mellan metylfenidat (Concerta, Ritalin, Medikinet mfl) och Metamina…

Och givetvis Hjärtligt välkommen hit Fia!