Vad hände er efter Diagnosen ?
Jag fick som vuxen och i oktober månad diagnosen ADHD.
Efter diagnosen så fick jag utskrivet Concerta och fick ett intyg till AF för att handikappsklassas.
Men i övrigt så har jag inte fått ngn hjälp.
Hur har det varit för er har ni fått annan hjälp en bara medicinering och med vad i sådana fall.
Känner att jag kommit in i en återvänds gärnd och vet själv inte vad jag ska göra för att förändra min situation.
Lasse

Hände.. näe inte ett skit. Har fått erbjudande om medicin. Fortfarande hemma med aktivitetsersättning men det beror väl mer på andra psykiska problem än ADHD.. så nej. Ingenting. Känner igen mig i den där återvändgränden, jag vill ju ha annan hjälp än piller, det måste ju finnas annat stöd? Att lära sig hantera sina svårigheter? Något sådant?

Finns det inget sadant? Trodde det vore en valdigt naturlig del av att diagnosticeras; att fa hjalp att handskas med sig sjalv och andra. Att veta att man ar "udda" hjalper ju inte om man inte vet hur man ska tackla det…
// Amanda
Har ännu inte fått hjälp eller medicin men ska på möte ang min diagnos nästa vecka och får väl se vad de säger då. När jag fått intyget kommer jag att kontakta LSS och då får jag se vad jag kan få för hjälp pga min AS
Hej Lasse!
Har du fått någon fördel med att få ett intyg till fk o handikappklassas? Enligt (i min kommun) är inte ADHD/ADD godkänt som sjukskrivining eller berättigad till annan hjälp!?
Jag har blivit kodad på af men det innebär att jag bara får stämpla på halvtid… Iof om jag får anställning de övriga femtioprocenten kan de gå in o ge arbetgivaren lite bidrag.. Den övriga tiden vet jag inte hur jag ska få pengar..
Jag äter också mediciner o inte fått någon annan hjälp men ska träffa fk o lss för att få hjälp för barnen som också har diagnoser..
Kan tyvärr inte hjälpa dig just nu men kommer jag fram till något hör jag av mig igen
, kämpa på!!
Jenny

Aspie! Jag lyckas inte öppna din presentation och skicka privat meddelande till dig. Har vart borta härifrån väldigt länge och verkar missat massor, vill du skicka ett pm till mig, jag är så nyfiken, har du äntligen fått diagnos!?
Jag har fått medicinering och har medicinuppföljning varannan vecka med en sjuksyster.
Sedan så går jag även i terapi hos NP-enheten, men det handlar om annat. Men jag har blivit placerad hos dom istället för hos vanliga psyk i alla fall. Och det är bra, för hos NP-enheten så är dom mycket bättre. :)
#5 Hej Elva. Du har varit saknad här
Skickar dig ett PM