BUP
Är det inte konstigt när samhället har gått så långt att alla vet barnens bästa och man vet att BUP skulle vara bra för dom
Men då barnen vägrar så kan ingenting göras
Förr var det för mycket åt ena hållet, nu är det för mycket åt andra hållet
Äntligen så har jag fått den hjälp jag behöver med min son, men som jag läser så är det många här som behöver hjälp med sina barn
Vi älskar våra barn och vill deras bästa och då kan vi se att dom kan behöva hjälp med tvång, impulskontroll etc
Men om inte ungdomarna vill själva så finns inte någon möjlighet
Om det naturligtvis inte spårar ur total och blir ett LVU
Ja jag hade verkligen behövt ett LVU för min dotter när det var som värst. Istället gick det så långt att hon höll på att ta sitt liv och hamnade på psykakuten. Efter det kunde jag övertala henne att göra en utredning
Vet inte hur många gånger jag sökte hjälp hos olika läkare, psykvård och soc och skola m.m. men blev hela tiden nonchalerad och med hänvisningen att inget kan göras då min dotter inte vill. Helsjukt system måste jag säga. Hade de hjälpt oss tidigare hade mkt smärta och lidande kunnat sparas och min dotters skolgång kanske hade kunnats räddas
Fast kan man hjälpa en ungdom som inte vill? Jag tror att man måste vilja bli hjälpt för att det ens ska gå..
Självklart måste man vilja ha hjälp för att det ska funka. Min dotter ville ha hjälp för hon hade ett helvete men hon litade inte på vare sig läkare eller Bup och de var ju de enda som kunde hjälpa henne.
Jag fick tipset att få henne att inse fördelarna med en utredning av en psykläkare men det krävde att hon ville ta livet av sig innan vi fick hjälp. Först då gick hon med på det och hon är glad för det idag.
Inte ska de behöva gå så långt som tlll självmord eller självmordförsök innan man får hjälp
Tror det finns mkt vården och kuratorer m.m kunde hjälpa till med för att få behövande barn och ungdomar att tänka om. Att bara säga att det inte går om någon inte vill ger ju inte mkt
Ett tips är att utreda barnen så fort man misstänker att dom har "nåt" och inte vänta till tonåren som är en jobbig tid för de flesta och man vill inte vara annorlunda.
#4 Tyvärr gäller samma regel för små barn som för tonåringar. Vill de inte ha hjälp så spelar det ingen roll vad föräldrana vill. Så var det för mig och min dotter
Ja det stämmer
När min son mådde som sämst så ville dom lägga in honom, har tvångsyndrom ( låsning) uppepå sin AS. Dom visste att bara han kom dit så skulle mycket av besvären gå bort. Men han var rädd och flydde.
Går faktiskt att hjälpa någon som inte vill men det tar betydligt längre tid
#6 Vem svarade du?
Hej Aspie :)
Jag håller med dig i detta. Vi har samma åsikt
Kram
#8 jaha, vad bra he he, blev lite osäker 

Då är det lika bra att fråga vad jag menade. Hade jag gjort också
Nä nu ska jag iväg och jobba lite, ha det så bra
Kram
#10 Japp, ha det bra du oxå
KRAM