Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: annat-npf-relaterat
Läst 1349 ggr
timmelin
0

En aktuell fråga i år

Kan vara kul att se vad folk här inne tycker om bröloppet för Viktoria och vad han nu heter haha

Alltså vad tycker ni om monakin och sättet dom får pengar på?? Glad

OzzyochJag
0

Jag är royalist och tycker att det ska bli jätte kul att ha ett kungligt brölopp i år. Vår kungafamilj är värda miljoner i reklam, många länder är faktiskt imponerade av en kung och drottning.

Är ju egentligen för trött för att skriva om det här ämnet idag.
Men jag ville i alla fall säga att jag är för! :)

Zaphix
0

Jag har verkligen inget intresse i kungahuset alls, men det är väl roligt för dom att gifta sig antar jag.

Och jag tycker att de gör ett bra jobb för Sverige utomlands antar jag, och jag tycker de förtjänar de pengar de får. Lär ju inte vara roligt alls att födas in i ett "yrke" och inte kunna välja själv. Så pengar måste de ju få för det iaf.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Casiopeia
1

Jag får väl vara anti då och säga att jag är republikan. Tycker monarkin är en gammal relik som borde förpassas till historien. Tycker hela idén med kungar vs vanligt folk tyder på en otäck människosyn där människor inte har samma värde, det hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle.  Det handlar inte bara om hur mycket pengar de får, utan även hur vi anser oss "äga" våra kungligheter, att vi har rätt till insyn i deras privatliv, att ha åsikter om vem dom ska vara tillsammans med, hur de ska fira sina födelsedagar, vilka kläder de ska ha på sig osv. Till och med deras medborgliga rättigheter som att rösta eller hur de förhåller sig till lagen! Som om dom vore svenska folkets egna lilla dockhus. De är männsikor av kött och blod precis som vi, och ska behandlas som det.

Nej, låt viktoria bekosta sitt bröllop själv och lägg pengarna på hemlösa istället. Tungan ute

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

timmelin
0

Ditt inlägg var bra casiopeia, med att pengarna ska läggas på de hemlösa istället

Skulle inte förvåna mig om det sopas rent så inga hemlösa syns.

Har du förresten läst boken Hemlös med egna ord?? - den är verkligen jättebra

Men fortsätt skriv för och emot. Är kul att se vad vi tycker. Vi förespråkar ju det svenska folket Flört

[aspie]
0

Jag hade egentligen ingen åsikt förrän jag läste casiopeias inlägg. Vill nog hålla med henne faktiskt