Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketttips-goda-råd
Läst 6484 ggr
[Fiction]
0

Att läsa av andra människor

Jag har ett litet tips till er som har problem med att avläsa andra människor. Det har varit till nytta för mig och förhoppningsvis kan det hjälpa även dig.

Första gången jag kom i kontakt med fenomenet, var när jag läste en bok som jag lånade från min bror och som handlade om kroppsspråk. Tydligen hänger ansiktsuttryck och kroppsrörelser samman med hur vi mår och känner oss - och genom att exempelvis bita ihop tänderna och kisa kan vi framkalla känslan av att vara arg.

Några månader därefter läste jag Henrik Fexeus bok "Konsten att läsa tankar" och han byggde vidare på detta med kroppsspråk och mimik. Han hävdar att man genom att efterapa en annan människas kroppsspråk och ansiktsuttryck, kan framkalla samma slags känslor hos sig själv och därigenom komma fram till hur personen ifråga mår eller känner.

Jag fick för mig att testa och det var inte alls så svårt faktiskt! Man kanske inte vill härma folk jämt och ständigt, men jag tror att det kan vara en kul övning och jag måste säga att iaf jag blev förvånad över att folk inte tycktes uppmärksamma vad jag höll på med. Jag tyckte att jag var övertydlig. ^^

[aspie]
0

Det låter ju spännande men jag vet inte om jag skulle kunna klara av det. Behövs det inte en MASSA Träning för att klara av sådant?

Emaljoh4
0

#1 Man kan ju börja träna lite försiktigt! Jag tror du fixar det! Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

dragonstar
0

Ja jag har inte detta problem men jag kan tänka mig att det funkar. Kanske tästa hemma blnad familj och vänenr eller när ni kollar på Tv. För där är man ofta tydlig med kroppsspårk =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[aspie]
0

Tack Malin. Kanske ska prova då he he Skrattande

Emaljoh4
0

#4 Ja, det tycker jag! ! Skrattande Som sagt! Jag tror du fixar det!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

HannaM
0

#1 Lär man sig en liten bit av det så blir det ju lite lättare att läsa andra och det är ju bättre än ingenting=)

[aspie]
0

#6 Sant Hanna Glad