Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1751 ggr
timmelin
0

Bara en tanke

Lyssnade på Winnerbäcks låt gråa dagar

Var säker på att han sjöng om mig

Känner ni inte igen er också?

Bara en liten tanke ifrån mig

Skönt att ni finns alla sköna goa nätkompisar

Skrattande

timmelin
0

Skulle bara säga att jag hade inte mått så bra om inte ni funnits

Bara så att ni vet om det

Kramizzar

[aspie]
0

Vet inte vad det är för låt du menar. Hänger inte med i musiksvängen nu sen jag kraschade.

Så bra att du mår bra av oss här inne, då är allt som det ska ju Glad

KRAM

elitepearl
0

Jag tycker att g´flera av hans texter är klockrena på mig! Som "jag får liksom ingen ordning på mitt liv" ja, det finns hur många som helst. Älskar att lyssna på honom, eftersom texter är grymt viktiga för mig, men ibland kan jag bli lite nereav hans texter, så det beror helt på vilket humör jag är på.

timmelin
0

Ja texter är jätteviktiga för mig också. Nog därför jag helst lyssnar på svensk musik då min engelska inte är superproffsig.

Ja ibland så blir man nere men då lyssnar jag på någon annan lite mer uppåtlåt så jag blir glad igen

Ta texten. Vissa vill att livet ska vara som ett kalas annars går livet i kras. Visst stämmer det

Brukar få lappsjuka och bara se tråkighet överallt om det är för lungt och "tråkigt" i min vardag. Älskar när jag är speedad

men min psykolog säger att jag måste öva på att ha tråkigt.

Blääää

HannaM
0

Jadu.. han är en jävel på att skriva den karln. Köpte en tröja på senaste konserten… "Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen". Märkligt nog tyckte min man att den passa de utmärkt på mig=p

timmelin
0

Haha. Ja den tröjan skulle nog jag kunna ha också.

:)

siem
0

poängen med en bra text är att den kan handla om nåt helt annat från början men ändå stämma in perfekt på en själv.

Jag har lyssnat sen jag va liten på Stevie Nicks o Fleetwood Mac, o många av låtarna betydde en sak för mig för 10 år sen o nu betyder samma låt nåt helt annat, som passar in i nuet. För o inte tala om va de betydde för mig innan jag förstod nån engelska, haha, då gick jag efter ljuden o rösten, men det är ju lite samma grej.

Musik är en livsnerv eller hur.