Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1862 ggr
timmelin
2010-02-03 22:32
0

Efterlyst

Kollar just nu på efterlyst.

Är det någon mer än jag som tittar på detta program?

Har en delad känsla till det. Är intressant. Kan hjälpa om jag har sett något. Men också öka min rädsla för mina barn framför allt. Med alla överfall och misshandlar

Tycker ni det med?

rataxes
2010-02-03 23:16
0

jag blir så skraj. vill helst inte se det. har kollat nån gång. en gång var en av mina vänner sån polis som tog emot samtal, då kollade jag =)

timmelin
2010-02-03 23:24
0

Gud vad häftigt.  Måste varit kul att se henne i tv :)

rataxes
2010-02-03 23:26
0

ja, det var jätteroligt. då var jag stolt minsann!

timmelin
2010-02-03 23:30
0

Var hon nervös bara för att det var tv då? Pratade hon och så också?? Glad

rataxes
2010-02-03 23:36
0

nej, hon svarade bara i telefon. hon var nog lite nervös, men hon tyckte nog mest att det var roligt =)

timmelin
2010-02-03 23:39
0

Jag skulle vilja vara i hennes situation just då. Hade varit coolt :)

[aspie]
2010-02-04 10:22
0

Jag tittar helst inte på efterlyst. Sist jag tittade riktigt var då programmet handlade om min syster och de sökte efter hennes mördare.

timmelin
2010-02-04 10:28
0

Oj. Vill du berätta mera aspie?

Vad hände med din syster???

Stackars dig

[aspie]
2010-02-04 10:37
0

#8 Min syster blev brutalt mördad. Förmodligen av hennes ex som hon då försökte flytta ifrån men inga tillräckliga bevis finns för att sätta dit honom.

Vet inte hur exakt hur hon doh för det vill inte polisen säga. Det räcker med att ni vet att hon blev brutalt mördad sa de. Hon blev bara 26 år min lillasyster. Hon hittades av bärplockare slarvigt begravd i skogen

timmelin
2010-02-04 10:44
0

O fy tusan. Jag lider med dig.

Tror att jag minns fallet. Hoppas du har sluppit se exet.  Måste vara fruktansvärt att mista sin syster på det sättet.

Jag tänker på dig

rataxes
2010-02-04 11:03
0

oj aspie. när hände detta? herregud, beklagar verkligen djupt, det är fruktansvärt. *massor med stöttekramar*

[aspie]
2010-02-04 11:27
0

#10 #11

Jag har sluppit se exet hennes. Minns du fallet säger du Timmelin?

Rataxex, det hände på 80-talet

Tack för alla kramar

timmelin
2010-02-04 11:33
0

Ja jag tror det. Minns inte var det hände. Men jag har alltid på något sätt läst mycket om olika fall som stått i tidningar och visas på tv.

Men jag brukar minnas sådant här.

Vad skönt att du inte sett hennes ex. Var det svartjukedrama då som låg bakom. Kan tänka mig att du aldrig gillade att träffa honom, vi med bokstavskombinatioiner är ju ganska duktiga på att ha tentaklerna ute så att vi känner av människor som vi inte tycker om.

Var han asocial eller så där äckligt lismande, när du träffade honom.

En riktigt psykopat antar jag

Är det jobbigt för dig att prata om detta, förstår om du inte vill prata

Men du ska veta att vi inte frågar av nyfikenhet utan av deltagande

och att du förstår att vi finns för dig.

[aspie]
2010-02-04 11:40
0

#13 skickar dig PM istället

rataxes
2010-02-04 11:45
0

aspie, om du orkar, pm:a mig med. vill också veta om du "kände" det när du träffade honoom. jag träffade en person igår som gjorde att det ilade på ett obehagligt sätt i hela kroppen. kan vi känna sånt? eller jag tror det, men jag tvivlar alltid på min förmåga.. ibland måste jag ju erkänna att jag haft fel också..

[aspie]
2010-02-04 11:53
0

#15 jag tro oxå att vi kan vara känsligare för att "känna av" människor. Min dotter är fenomenal på detta.

Skickar dig ett PM Flört

rataxes
2010-02-04 11:55
0

ja, men ibland är det nästan obehagligt.. oj, detta borde vi ha en tråd om! människokännedom! det är ändå bland det mest intressanta jag vet..

timmelin
2010-02-04 12:02
0

Håller med dig totalt rataxes

Säkert en egenskap hos oss

Ja en sådan länk skulle vi absolut ha, men jag har ingen koll på hur vi skapar länkar.

Snälla ni som kan det, fixa det

Mina vänner med ADHD har samma egenskap också och det har inte de sk. "normala" människorna. Dom tror gott om alla tror jag.

Sweetelle
2010-02-04 12:08
0

#18 Precis över listan, till vänster, med alla inlägg finns det en liten knapp som det står "Skriv Inlägg" på, intill en annan knapp som det står "Sök på sajten" på.

Klicka på "Skriv inlägg" och sätt igång! Glöm inte välja vilken kategori den skall tillhöra!

Good Luck!

timmelin
2010-02-04 12:14
0

Ja men det är det här med kategorier jag undrar över. Hur skapar vi dom? Om vi vill ha nya? Glad

timmelin
2010-02-04 12:22
0

Vill bara säga en sak om alla efterlysta människor.

Känner faktiskt en kille som är mördare, mördade när han var 15-16 år. Han mördade sin plågoande under hela skoltiden.

Alkohol och hat skapade detta

Och jag vill bara tala om att han är världens goaste kille, lugn, go och sympatisk.

Så ibland kan offret vara lika mycket förövare.

Sweetelle
2010-02-04 12:29
0

#20 Ser att jag skrev fel, det jag menade med kategorier är så kallade grupper (jag anser nog ordet kategori är mer adekvat). Nya grupper kan bara Cattis skapa. Hon har delat upp dem utifrån vad hon anser vara bra och jag tycker att de är ganska bra. Exempel på grupper är OT, lagar och regler, familjeliv osv.

Ett nytt inlägg, med en ny rubrik gör du precis som jag beskrev tidigare. Sedan väljer du en grupp från de som redan finns i en rulllist när du skapat ett nytt inlägg.

Du kan starta en ny tråd precis som jag skrev i förra inlägget. Testa så ser du vad jag menar.

rataxes
2010-02-04 12:29
0

# men precis. så är det ju. allt beror på situationen och historian bakom..

Sweetelle
2010-02-04 12:34
0

#21 Jag skulle nog gissa att oftast är förövaren ett offer. Måste vara väldigt ovanligt med de som mördar eller gör andra hemskheter utan att någon gång ha varit med om hemska saker på egen hand.

Det är här vården och det sociala kommer in tror jag, ett fungerande samhälle minskar risken att de potentiella förövarna behöver utvecklas till det, genom att samhället tar hand om dem så de inte blir helt övergivna när de behöver stöd.

Självmord är en sån sak tex, inte lätt att hantera, men jag tror det hade kunnat undvikas i många många fall. Tyvärr är vården alldeles för inkompetent.

timmelin
2010-02-04 12:35
0

Ja verkligen rataxes.

Så man kan inte bara döma en människa bara för att han är mördare.

Lika lite som någon kan döma dig eller mig bara för att vi har NPF. Eller hur.

Men tror att folk gör det, tyvärr.

Sweetelle
2010-02-04 12:37
0

Ok nu ser jag att du redan skapat massa trådar Timmelin, ledsen att jag är så väck. Som sagt nya grupper kan vi inte skapa.

Någon av de som finns måste vara adekvat eller? Övrigt NPF om inget annat. Eller Diskussioner om NPF eller kanske Berättelser ur verkligheten.

Det kan inte finnas för många grupper för det blir alldeles för ohanterligt.

timmelin
2010-02-04 12:41
0

Det är ok elvahax Flört

Ja du har ju alldeles rätt faktiskt. Håller med dig nu.

Kram gumman

rataxes
2010-02-04 14:18
0

men om jag nollställer mig, eller "tar in" kan jag liksom "känna" vad den andra människan känner.. det är lätt att ibland tolka in att de känslorna är representativa för hela personen. medan de inte behöver vara det. men när jag känner direkt obehag, krypningar, då vill jag inte ha ngt med den personen att göra, så är det bara.

och ja, förövare är nog ofta också även offer. men det är skillnad på förövare och förövare, de finns de som har så långt till empatin att det inte går att nå dem, de människorna är läskiga. eller de som gör allt för egen vinning och de behöver inte nödvändigtvis vara kriminella..