Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: annat-npf-relaterat
Läst 2591 ggr
timmelin
0

Ni som kände Liza, flikkan77

Skulle gärna vilja läsa lite av flikkans inlägg och insändare här på Bokstavsfolk eller på psykologi för att lära känna henne. Någon som kan hänvisa och hjälpa mig

Ni kanske tycker det låter konstigt, men det är på det sättet jag fungerar. Jag vill förstå henne och känna henne mera.

Någon som kan hjälpa mig :)

Tänker på henne

[aspie]
0

Här är den senaste tråden hon skapade som jag känner till inne på pskykologi

http://psykologi.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=a788b01d-f02f-471f-b698-376c2bc1ad6f

Hon har skrivit så otroligt mkt så det är svårt att hitta och visa

HannaM
0

Titta in på kolhydrater.ifokus, där finns hennes tråd som jagi nte kommer på vad den heter men det handlar om hennes ätande i alla fall, det är mycket skrivet där.

På psykologi har hon skrivit i många trådar så bläddra runt där. Hon hade även en egen tråd inne på viktminskning för inte länge sedan.

[aspie]
0

#2 Heter den inte "flikkans funderingstråd" eller nåt liknande?

Emaljoh4
0

Vad har hänt med henne? Förvånad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[aspie]
0

#6 Flikkan dog i fredags Gråter

Emaljoh4
0

#7 Varför dåå!?! Förvånad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[aspie]
0

#7 Hon orkade inte leva längre Gråter

timmelin
0

O det är så hemskt. Men hur nåddes informationen till oss? Var det hennes första suicidförsök. O stackarn Gråter

Svea-
0

finns många sätt att dö på men att välja denna väg..,,,här saknar jag ord.. alla vill vi det i omgångar,,väldigt mycket.. nää…hemskt hemskt sorligt.. varma tankar till henne och hennes familj å vänner..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

LenaR
0

#10 Någon inne på kolhydrater kände Flikkan "på riktigt", och talade om det för medlemmarna där.

Flikkan plågades av en röst som uppmanade henne till olika saker. När hon berättade det för psykolog eller pyskiater sa de till henne att det var barnsliga fantasier. Gråter Om vi haft bättre psykvård hade det kanske kunnat gå annorlunda.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

timmelin
0

Fy f…. nu blir jag riktigt förbannad!!!Skrikandes

Hur kan dom bara påstå något sådant. Vad var det för jä……. psykolog/psykiatriker. Skrikandes

Klart att människor kan höra röster inom sig, är ju liksom inget nytt påfund

Vet en man som inte fick sitta på hela dagarna och knappt på nätterna utan försökte sova stående.

Tala om en nerväderande människosyn.

Ta bort den personens legitimation på en gång, han/hon är ju helt okunnig.

Eller hur??? Skrikandes

Salladshataren
0

Jag är mest förbannad att hon inte fick sin lovade tid… Hon skulle ha träffat sin läkare i AUGUSTI! Men hon orkade inte vänta till den 11:e februari, då hon fick sin tid Rynkar på näsan

Jag är säker på att de hade kunnat hindra detta om de hade hållt vad de lovade! Men hon fick inte den hjälpen hon behövde.

Om det var Flikkans inlägg du vill läsa så rekommendrar jag positiva/negativa trådarna inne på psykologi.ifokus.

Jag saknar henne oerhört mycket, även om jag inte kände henne väl. Saknade henne när hon inte var aktiv på ifokus… Så ja, hon har verkligen lämnat ett stort tomrum efter sig.

Gråter från och till, tänker mycket på henne. Och på hennes man, hur det går för honom och hur han mår.

Jag försöker tänka på att hon har det bra där hon är nu. Där hon är tillsammans med sin bror.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

timmelin
0

Oj är hennes bror också död Förvånad

Det med, att dom inte fixade att hålla tiden?  !

Ja visst blir vi vänner här inne på fokus, är otroligt hur väl man känner för varandra.

Tror inte att folk som är utanför kan förstå egentligen vad vi kan betyda för varandra. Att hitta likasinnade, att hitta människor som tycker om en för att man är den man är osv.

Hoppas att du snart mår bättre och att du även har någon hos dig fysiskt som du kan visa din ledsamhet för och som förstår dig

Kram

Salladshataren
0

#15 Vet bara att han dog, vet inte hur länge sen eller hur eller varför. Om jag inte minns fel så var hans död kopplat med Flikkans telefonfobi Rynkar på näsan

Ja, det är många som inte kan förstå att man blir ledsen för att en människa dör. En människa som man inte har träffat eller kände så väl. Men jag blir lika ledsen varje gång en person dör som jag kände ytligt så att säga…

Tänker bara på den där tsunamin, det var en tjej som gick på min skola som omkom. Hade bara sett henne, men inte pratat eller så. Jag blev så ledsen när jag läste om henne i tidningen. Gråter

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

timmelin
0

Ja jag förstår dig precis. Vi hade en liten kille som blev mördad på  väg hem ifrån skolan här i mina trakter för några år sedan. Av en psykisk sjuk man. Jag minns att jag inte kunde tänka på något annat den dagen eller den tiden runt det.

Eller 11 septemer katastrofen, den var långt bort men man hade känslor i hela kroppen och då hade jag ju inte ens sett personerna som blev dödade.

Men det är sunt av oss att tänka så här. Eller hur Glad

HellviHumle
0

Jag blir så arg/förbannad/upprörd när jag ser hur psykvården ännu en gång har misslyckats, antagligen som vanligt pga för små resurser. På Gotland har man i stort sett lagt ner all samtalsterapi. Den är nämligen inte kostnadseffektiv. Dvs kostnaden per patient är för stor och den tar för lång tid. Pillerburkar är billigare. Det ska bli intressant att se hur det blir om några år när verkligheten kommer ikapp igen.

Vägverket lägger nu ut en massa miljoner (600?) på att sänka hastigheter, bygga vajerräcken mm, allt för att spara ett tiotal liv om året. Om de pengarna i stället kom psykvården till del så skulle man nog kunna spara betydligt fler av de 1200-1500 som tar livet av sig varje år. Som jämförelse så dör ca 500 i trafiken.

Det är också märkliogt att det brukar räknas samhällsekonomiskt på trafikoffer men jag har ännu aldrig sett att någon gjort en beräkning på den samhällsekonomiska kostnaden när det gäller suicid!

Jag beklagar att du inte orkade vänta, Flikkan.
Hoppas du fått frid nu!

HH

sighni
0

Detta var verkligen sorgligtGråter.

#12 Ja man blir verkligen förtvivlad över att höra hur mycket dumt som sägs av psykologer. Det borde tillhöra grundkurser att en del hör röster. Likaså att vara ödmjuk och visa respekt mot sina patienter.

Detta är en tragedi. Tyvärr lär det väl inte vara den sista. Undras hur många fadäser psykiatrin ska göra sig skyldiga till innan de får den  kompetenshöjning som är nödvändig.

[Tassy]
0

Jag hade en del kontakt med Liza då jag utsåg henne till Medarbetare hos mig på en sajt som ännu inte är lanserad. Sajten handlade om djur och deras rättigheter, något som Liza blev väldigt lycklig över att få hjälpa till med. Dock hann hon inte göra så mycket innan hon började må sämre och tog en paus från iFokus, och sen dog hon.

David
0

#14. Egentligen borde familjen, när de orkar, göra en anmälan till Socialstyrelsen om det. Eller om sjukvården själva är självkritiska (vilket de borde vara) och göra en Lex Maria-anmälan.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

sighni
0

#21 Jag tycker också att det borde göras en anmälan. HSAN kan det också anmälas till fast det är mycket sällan man får rätt. Detta är dock så allvarligt att chansen borde finnas. Det brukar finnas en patientnämnd i landstingen dit man kan vända sig vid missnöje.

David
0

#22. Tror att det bästa är att Socialstyrelsen gör en utredning. Patientnämnderna bedriver aldrig egna utredningar (och egentligen är det bara politiker som sitter där). HSAN är just om någon ska prickas, och som du säger är det supersvårt att få rätt, det är om man bevisligen kan visa att läkaren glömde ta bort en operationsduk innan han avslutade en operation eller något annat liknande extremt.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...