Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 3084 ggr
timmelin
0

Centralstimulantia

Längtar så efter min centralstimulantia som nästan är bestämt att jag ska få när jag bara har min diagnos på papper efter utredning.

Min fråga är nu till alla er som äter den. Och som inte fixade det eller som hade jobbigt med den i början.

Vad drabbades ni av för biverkningar?

Svea-
0

illamående.svettningar.hjärtklappningar.

allt ovanstående spelande/spelar ingen roll om jag ser till hur mkt jag blivit hjälpt utav medzen.samt hur mkt jag i dag inser å förstår/greppar.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

timmelin
0

Svea var det i början och gick det över

Ja jag längtar så enormt efter min medecin, den skulle hjälpa mig enormt.

Äter ju tegretol idag och bara den hjälper mig med mina humörsvängningar.

Men tror att jag har gått upp av den eller om det är cymbaltan, nu måste jag ändra medecin. fixar inte detta längre

jag vill inte vara tjockare och tjockare mår skitdåligt av det ibland

[Fiction]
0

Muntorrhet, endast.

Svea-
0

# timmelin det var värst i början.Nu får jag vad jag själv kallar "medicinpåslag" en liten stund efter jag tagit min medz.å då mår jag illa,har lite hjärtklappning osv.Men det e bara en liten stund.

Bra att veta..kanske?.. jag märkte en markant skillnad i mitt mående,mitt tänk,mitt förstånd,mitt allt.."insikt helt enkelt".med det kom oxå sorgen över hur jag gjort,hur det vart och till stor del är.så mycket jag förlorat,sen kom ilskan…så med insikt kan det oxå komma ett annat sätt att förstå å se på livet sitt.det skulle jag velat ha vetat om.och ha någon att prata med om.

Att det tar lång tid att hitta rätt dosering av medz,att man ev får ha flera medz.Att vara uppmärksam på sitt mentala mående.Ett tips..för en dagbok över hur du mår.Då kan du ev lättare se hur/vilka biverkingar du får.Om medzen "går" ur kroppen eft X antal timmar,osv osv.Dagboken behöver ej innehålla massor.men små anteckningar.tro mig det hjälper dig att hitta rätt medz,dos,osv lättare.

Att gå upp i vikt är inte kul.Jag vet det.Och jag förstår dig.jag har gått ner av min medz och är glad för det.Men får däremot ha en annan koll på att jag äter.så på så sätt blir det en bra balans i matätandet mitt oxå.

kram

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[Fiction]
0

Angående det du skriver om viktuppgång, är det absolut ingen biverkning som CS ger. Snarare tvärtom. Det är vanligt att man går ner i vikt av CS. Jag, som redan innan jag började medicinera var underviktig och riktigt smal, tycker snarare att det är problematiskt att jag har gått ner ytterligare sedan jag började med mina Ritalin.

siem
0

Jag tar Concerta o det har bara funkat bra, inga biverkningar alls på mig.

[Fiction]
0

När jag fick min medicin utskriven, berättade min läkare för mig att han är mer positiv till CS än han är till antidepressiva eller ångestdämpande medicin, eftersom dessa i regel ger väldigt mkt mindre biverkningar. Enligt min erfarenhet, har han rätt i detta påstående.

Jag tänkte att det kanske kunde vara bra att känna till…

[aspie]
0

#7 Ja det hoppas nu på att den cs medicin jag nu får ska kunna dämpa min depression och ångest bättre så mina läkare kanske är inne på samma tanke som din

timmelin
0

Svea att du rekomenderar mig att skriva dagbok är ju jättebra. Ska jag verkligen göra. Är ju annars lätt att glömma hur man mådde i förgår ;)

O jag längtar också efter att mina tankar funkar, att jag får saker att fungera och inte bara hoppar dit och hit.

Testar feng shui också, vilket kanske hjälper mig på vägen. Det känns så nu. Glad

Tack alla för att ni finns

:)