Kalenderprogram i datorn?
Nu är det mycket möjligt att jag skrivit detta inlägg innan men jag hittar den inte så jag skriver en ny.
Jag har ADHD och är beroende av kalendrar och uppslagstavlor. Jag har en kalender i mobilen, en "vanlig" samt en uppslagstavla med viktiga lappar på. Jag letar nu efter ett bra kalenderprogram till datorn. Någon som man kan ställa in alarm och påminnelser i och så… Har testat Mozilla Sunbird och den var bra så men påminnelserna funkade bara om programmet var uppstartat och aktivt…
Har du tips på ett lätt och enkelt men effektivt kalenderprogram till datorn?
På Windows Live finns det ett kalenderprogram som jag använder.
Det fungerar bra, tycker jag.

#1 Måste man ha Windows Live igång för att det ska fungera? Du får gärna skriva lite mer om det…
SKulle också rekommendera windows live calender

Jag har varit inne och kollat lite på den men jag tycker den är ganska rörig…. En kalender för födelsedagar och en för svenska helgdagar…. Ni kanske kan förklara lite snabbt hur man använder det? Har lite svårt att lära mig nya saker så att säga….

har för mig att googel ska ha nått sånt oxå.. som man t.o.m kan koppla till mobilen så man får påminnelser via sms.och det ska vara gratis…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

#5 Tack för tipset! Ska genast kolla upp det… :D

# 6
jjaa…ffyyy..jag e så dålig på å hålla ordning på papper å annat..var nyss på en föreläsning ang hjälpmedel då dom tog upp detta.. om du orkar tok-tjata på mig i helgen så kan jag leta upp dom papperna så du får mera info… om du nu inte hittar det såklart… kram
Mozilla sunbird som man synkroniserar med google calendar.

# 6
tassy är galet bra på sånt här.. jag e mer av en info-samlare..hihihih…
detta hittade jag i alla fall…
tips är denna kalender som ligger på ditt "skrivbord" på datorn! ;)
http://www.google.com/translate?u=www.rainlendar.net%2Fcms%2Findex.php&hl=en&ie=UTF8&sl=en&tl=sv

Tack för alla tips! Jag kommer att kolla upp dom alla… :)

Tänk på att du ofta kan synka mobilens kalende med datorns oxå så slipper du skriva in allt 2 ggr.
På nokias egna program kan man koppla mobilen med sladd bara och köra pcsynk så har man allt i båda kalendrar..