mens, mens och mensvärk..
jag har mensvärk. sån j-a mensvärk. nu är jag nyfiken.. och orelgelbunden mens, vilket gör en galen när man nu ska försöka pricka in så att det blir en bebbe.. har ni några tips?! detta riktar sig mest till tjejerna här inne då, men killar som känner tjejer med NPF kan ju också svara..
1. har ni regelbundna menscyklar?
2. hur är er pms?
3. har ni mkt mensvärk? jobbig mens?
Jag hade hemska mensvärk då jag hade mens. Iaf före jag fick barn. Jag kunde inte gå och var tvungen att stanna hemma från både jobb och skola.
Numera har ingen mens eftersom jag valt att operera bort min livmoder och det är såååå skönt att slippa detta besvär. Dock får jag mensvärk eller ägglossning varje månad och det gör ont det med.

så det kan bli bättre efter man har fått barn?

Jag hade hemsk mensvärk när jag var yngre. Vi snackar ligga i sängen hela dagen och gny, samt ta citodon när det var som värst.
naproxen är annars ett väldigt bra medel som är receptfritt som hjälper många.
Jag har väldigt ojämn menscykel, men den har blivit bättre sen jag skaffade p-stav. Då har jag mens ofta i 2-3 månader i början, och sen efter det så brukar jag ha mensfritt resten av perioden jag har staven, dvs 2 år och 8 månader cirka.
Pmsen var också väldigt väldigt svår, men nuförtiden (19 år efter min första mens) så är jag mest godissugen och mer emotionell när jag har ägglossning.
Pms besvär, ja det kan man skriva upp att jag har. Dock mycket bättre sedan jag började äta tegretol för mina humörsvängningar.
Maken vet bättre än jag när jag ska få mens för han märker det på mitt humör 
Nu är menstruationssmärtorna bättre, oftast helt bra men ibland får jag ta alvedon.
När jag gick i skolan och innan jag fick barn var dom hemska, käkade naprasyn då naprosyn som jag tyckte hjälpte mig jättebra.
Men dom blev betydligt bättre när jag fått barn och då vill jag ändå berätta att jag fött mina barn med kejsarsnitt.
Så det är inte själva födandet som gör det. Utan att ungen varit i livmorden.
Kan faktiskt också rekommendera att p-piller inte är särskilt bra då man har problem med humöret. Jag blev elakt hemskt särskilt mot maken då. Skaffade mig pessar som var perfekt.
Nu har jag sedan några år tillbaks när jag fått dom ungarna jag ville ha gjort en sterilisering och det var perfekt. Skönt att slippa tänka på preventivmedel.
Regelbunden.
Jag brukar att bli på väldigt dåligt humör, men jag har ingen mensvärk över huvud taget.

det är så meckigt bara… tänk om man slapp..
Ja särskilt när man har fått dom ungarna man ska ha.
Även om det inte kommer mycket så är det jobbigt
Ställer ju till det om man vill basta, simma mm mm
Regelbunden, men har haft oregelbunden då jag lider av PCO-äggstockar, många äggblåsor som ibalnd fastnar.
Din ägglossning har du 14 dagar innan mens.
Ta då antalet dagar som du som mest har i din cykel MINUS 14. Sedan antalet dagar du som minst har i din cykel MINUS 14. Plussa på 2 dagar under och över på dessa tal så har du en period i din cykel då det är mest sannolikhet att du blir gravid.
Ha sex varannan dag under denna period. Man ska inte ha för ofta och inte för sällan. Då försämras spermiernas kvalitet.
Din ägglossning kan du märka av. Du får flytningar som liknar äggvita och som är väldigt seg. Om du har sekret mellan tummen och pekfingret så bildas det en seg sträng mellan.
Sedan finns det ju ägglossningstest att köpa. Stickor man kissar på. Ger det utslag ca 24-36 timmar innan ägglossning.
http://www.billiga-tester.se/Aagglossningstest_sticka-c-4_6.html
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

1. har ni regelbundna menscyklar? ja..jag hade det innan p-spiralen
2. hur är er pms?.. jobbig…å äcklig..å hemsk.
3. har ni mkt mensvärk? Mer än jag i ord kan beskriva.
jobbig mens? jaa..
jag har nån "släng" av Endometrios så jag måste ha typ p-piller eller så.. bästa jag provat e hormon-spiralen…än så länge.. ingen mens längre..nån ggr kan det komma nått litet i 1-2 dagar…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
1. På minuten exakt jämn
2. Obehandlad skulle jag kunna mörda den som retade mig tillräckligt, jag blir ett komnplett monster. Numera är det under hyffsad kontroll.
3. Till och från, obehandlad ligger jag dubbelvikt och skriker i flera dagar, numera klarar ajg mig med molvärk.
- Jag har väldigt regelbunden menscykel. Den är inte bara på dagen, utan även på timmen.
- Jag har länge levt i förnekelse och ngn slags illusion om att jag inte har PMS, men det senste året har jag tyvärr varit tvungen att förkasta dessa tankar då jag börjat föra dagbok på mitt humör. Dagen innan min mens börjar, får jag ångest, blir gråtmild och grälsjuk för ingenting. Det går dock snabbt över. Jag förstår inte hur jag kunde ha undgått att se kopplingen tidigare…
- Ingen smärta alls. Faktum är att jag aldrig har haft mensvärk och ka relatera till det lika lite som en kille förmodligen skulle kunna göra. När jag var 19 år gjorde jag en medicinsk abort och fick då veta att det skulle kännas "som en kraftig mensvärk". Jag, som inte visste hur en mensvärk kändes, låg där ensam i sjukhussängen och förberedde mig på det värsta. Men ingenting hände. "Det kanske kommer senare", menade sjuksköterskan när jag blev hemskickad. Men icke. Faktum är att jag inte kände ngn smärta alls, ens då. Så det där är nog väldigt individuellt.
- Har alltid haft reglebunden mens.
- Pms har varit fruktansvärda, speciellt innan jag fik barn. Jag blev som ett monster.
- Innan jag fick barn hade jag hemska mens smärtor men fick medicin som dämpade det. Ja värken t.o.m.försvann då jag tod den medicinen
Jag är glad över att vara man!
HH
#14 Ja det ska du vara glad över för att ha mens har för mig varit ett helvete.
Förresten så har jag aldrig fattat att du är en kille he he he 
#15 Jag vet hur det är med mensverk. Min fru har också blivit sängliggandes några dagar. Men nu är det slut med det.
Roligt att du kommit till klarsyn!
Annars är jag van vid att misstas för kvinna. Jag rotar omkring på Familjeliv också. Det är ganska roligt när det uppdagas.
HH
#16 kan tänka mig att det är roligt när det uppdagas at du är man och inte kvinna.
Skönt oxå att din fru är kvitt sin hemska värk
Har regelbunden mens men har däremot sådan värk att jag tuppar av, kräks och måste in på akuten. Har hänt två gånger att de behövt söva mig pga värken. Ipren hjälper på mig efter 3 min dock men jag måste ta det var 6e timme annars är smärtan tillbaka.
O det lät rejält jobbigt. Och skönt att du blivit väl bemött på sjukhuset naima så att dom har tagit dina smärtor på allvar.
Finns ju en sjuk tanke också att mens är något somm alla kvinnor har och man bara får stå ut med.
Även bland vissa sjukvårdspersonal