förtydligande.. läser inte orden baklänges. börjar bakifrån liksom.. bara..
När jag var mindre gjorde jag gärna det.

hahahaha…förr började jag alltid läsa så i tidningar..hahaha..kul…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

men ni gör inte det längre eller? jag börjar ofta framifrån för att jag har lärt mig att man ska det. men om jag bläddrar i nåt börjar jag helst bakifrån. jag tar till mig bättre om jag börjar bakifrån tycker jag..

jag har "lärt" om att man börjar ej i bak..hahah..ojkojoj---så jag läser numera därirån man ska …hahah
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Jo det känner jag igen. Eller tjuvläsa någon annans tidning upp och ner.
Jag läste oerhört mycket manga (japanska serier, läses bakifrån och från höger till vänster, alltså helt tvärtom motför oss) för ett par år sedan. När jag skulle läsa något annat, typ en bok, så kändes det helt fel att läsa från vänster till höger igen..

jag läser alltid tidningar baklänges… irriterande bara om det är något artikel som kräver 2 sidor då man alltid läser slutet först…och måste börja om för att få ett samanhang!
Förövrigt fastnar bara sånt som är intressant… oftast bläddrar jag igenom hela dagens tidning utan att minnas nåt när jag är klar…läser som tobbe i en annan del av köping tror jag:-D Snabbt och oeffektivt, medier är inte mitt intresse tydligen, jag lever här på vår jord i en bubbla utan att veta nåt om omvärlden känns det som….
allmänbildning är INTE min grej!
Läser helst tidningar "bakifrån" inte böcker dock.

Ja tidningar läser man ju bakifrån men det beror nog mest på att när man började läsa tidning så var man ju oftast ute efter serierna som var längst bak och sen har det väl bara blivit att man fortsatt att göra likadant..

Alltid framifrån. Allt annat är otänkbart=) Inte ens när jag läser tidningsdelar där jag är ointresserad av dom första sidorna kan jag hoppa över, dom ska helt enkelt bläddras förbi.
Jag bläddrar igenom dagstidningar baklänges. Kanske beror det på att jag som liten alltid började med serierna längst bak he he
En till här som läser tidningar baklänges, dock inte böcker
Även om jag tittar i en veckotidning
Dagstidningar läser jag antingen helt fullt ut, alltså alla små artiklar och allt eller inte alls.
Så morgontidningen kan bli oläst eller totalt genomläst.
Men som sagt gärna bakifrån. :)

Jag tror att det är många som läser tidningarna bakifrån, det verkar vara vanligare än att läsa framifrån efter vad jag sett på tunnelbanan och så. Alltså oavsett NPF eller inte. Tror det är en vanlig företeelse, varför kan jag dock inte förstå=P

inte jag heller.. men det som är mest intressant brukar finnas längst bak, kanske därför..
#7 Precis så är det för mig med, jag har läst för mycket manga och nu tycker jag att det är bekvämt att börja i slutet av en bok, eller bläddra baklänges :)