Har jag sumpat allt nu?!
Jag har trott att jag har haft a-kasseavgiften på elektronisk faktura eller något sånt och fick meddelande idag (har ej fått ersättningen förra veckan heller) att de inte kan hitta mig i deras register och att arbetsförmedlingen säger att jag vill bli medlem! DSista inbetalningen jag kan hitta när jag letar igenom allt är för november 09! Har jag åkt ut nu?! Jag känner mig så helt misslyckad! Och min sambo blir stressad och går igång och börjar rabbla allt som jag måste göra och det står bara stilla i huvudet. Skulle helst vilja bara sätta mig ner och stortjuta, men jag kommer att skrämma min 3årige son från vettet om jag gör det. Allt är så hemskt!!

hoppas nån kan svara .. jag vet inte nått om sånt här..
men jag tror det går att fixa.. säg åt sambon att du vill ha kärlek å massa gott å äta å ej skäll…
kram
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Det är svårt med sambon. Han går liksom igång och sen är det svårt att stoppa. Nu har jag jagat fram vartenda papper jag har för att han ska kunna se vad som har hänt. Själv fattar jag absolut ngenting av såntär när jag är stressad. Sen har jag viss telefonskräck (med myndigheter) och det blir inte kul att ringa och försöka reda ut detta på måndag. Men sambon säger att han hoppar in och fortsätter där jag inte fattar längre.
Det känns verkligen förjävligt. Inte ens detta klarar jag av. Jag är helt värdelös. Sambon försörjer oss, håller ordning på all planering och organisering. Nu lutar det åt att han kommer att försörja oss totalt samt måsta betala mina räkningar åt mig. Stackarn har allt ansvar, och jag kan inget. Jag skäms som en hund.

mmm…så där känner jag med… men jag har ingen sambo.. men måste be om hjälp för saker å ting.. ja sånt man ska hajja å klara av.. å japp jag skämms oxå..
om du ev betalat via nätet så kan du gå in på din bank på nätet och kolla bakåt när du senast betalat. vet ej om det hjälper.. det var det enda jag kom på.
kramar om…
Jag kan ju inte hjälpa dig med ekonomisitsen då jag inte vet något om det. Men jag känner igen kännslan av att sambon tar hand om allt och man själv inte ens klarar av sig själv.
Men du är inte värdelös! Jag tror alla här inne kan känna igen sig och hålla med om detta!
Jag har försökt kolla detta, men det framgår inte om jag har betalat något försenat eller inte. Det känns som att jag har betalat för november och sen har e-fakturan inte gått in. Men jag har inte fått några påminnelser och jag har inte fått något besked att jag ska uteslutas. Jag fick besked om att de fått påanmälan från AF men att de inte kan hitta mig i sina rullor. På min inloggningssida står att jag inte längre är med f o m 2010 01 31. Men inte varför. Vi kommer inte att veta någonting förrän jag pratar med dem på måndag.
Jag mår jättedåligt och min son är jättekänslig för hur jag mår, och jag vill inte att han ska balla ur. Och min sambo maler på om allt jag borde ha gjort och måste göra och allt känns oöverstigligt och som att jag är världens idiot.
Jag är ju också ganska ny i tanken att jag skulle ha ADHD, så jag har inte kommit ikapp med tänket att jag ska be om hjälp med saker och ting, i alla fall inte till den milda grad. Det känns som att jag är dålig på allt och inte bidrar med något alls. Och jag kan inte svara på frågan varför, heller
Jag tror att det borde gå att fixa om du varit med till den 31 jan.Säg att det beror på missförstånd och det är kontigt att du inte fått påminnelse.Feb har ju precis börjat.
Jag har gjort flera fel p.g.a e -faktura tycker det är bättre med vanliga räkningar då kan jag ha bättre koll.
jo, det är sant. men koll verkar hjälpa sådär. tyvärr måste kanske sambon hålla i detta också. Jag kan inte klara mig själv i något avseende…
Har äntligen lyckats ringa akassan och få besked. De säger att mitt medlemsskap avslutats pga obetald medlemsavgift. Dock, vilket jag tyvärr insåg senare när jag lagt på, så har det väl inte hunnit gå 3 månader ännu, om jag betalt för november? Dessutom skulle handläggaren ta reda på om det inte är så att de borde ha dragit det på utbetalningarna om jag ändå var arbetssökande. Men det ska jag få besked om senare, när hon har tagit reda på det. Det fanns utrymme att överklaga/ompröva tydligen.
Nu behöver jag förklara detta för min sambo, och det blir det jobbigaste. Han blir naturligtvis också stressad över en sån här situation, och då går han bara igång och börjar rabbla upp allt jag måste göra och allt känns bara oöverstigligt och jättejobbigt.
Sen har jag fått tid hos husläkaren i eftermiddag, för att kanske ta en annan antidepressiv medicin än den här som jag försöker börja med men som jag bara mår illa av och glömmer bort. Jag ska be henne om att få komma till någon som jag kan prata med om hur det är också eftersom jag inte känner att någon alls i min omgivning är mottaglig. En kurator, kanske.
Sonen satte sig på tvären hela morgonen idag, och jag har 0 tålamod, och tvingar på honom overallen. När vi väl kommit till dagis ska han inte gå med på utflykt, han envisas med att han ska gå med upp och hämta handskarna fastän jag redan hämtat dem, sätter sig ner i snön och skriker när de ska gå ikapp utflyktsgruppen så jag får bära honom, sen tar barnskötaren över bärandet och jag går iväg medan han gallskriker att han inte vill. Man känner sig inte som världens bästa människa en sån här dag.
Några frågetecken är uträtade i alla fall nu. Utan sambon skulle jag ha varit helt handikappad. Det är jättejobbigt i och för sig, för han är ganska arg på mig och besviken, förstås, men jag lever i alla fall.
Det verkar som att jag inte fått in betalningarna till akassan för dec och jan. Sen i skiftet mellan jobbcoach och att jag skulle tillbaka till arbetsförmedlingen så blev jag magsjuk och sjukanmände mig (vilket man ska göra) och då fick akassan besked om att jag var avanmäld och då avreggade de mig. Men tydligen är det så att de skulle ha dragit avgiften på mina utbetalningar eftersom jag inte betalat, men det har de inte gjort. Låt mig inflika att jag gjorde de två inbetalningarna ögonaböj i fredags när jag fick veta detta. Och att de har avskrivit mig är då tydligen så nytt att jag inte ens fått besked om det, utan fick bara hem meddelande om att jag måste ansöka om medlemskap eftersom arbetsförmedlingen sagt att jag vill vara medlem (när jag friskanmälde mig.) Så det ser väl eventuellt ljust ut, att det skulle gå att ändra på för att en del av felet är deras, och en del är min. Men man vet inte. De kan kräva att man ansöker om omprövning bara för sakens skull. Men nu skulle tydligen akassan ringa till arbetsförmedlingen, så får vi se vad de kommer fram till. Det verkar vara 3 olyckliga ting som sammanlagt gjort att jag fallit ner mellan stolarna.
Jag har inte betalat.
De har inte dragit avgiften från mina utbetalningar
Jag sjukanmälde mig o avanmäldes. De tog det som att jag gått ur.
I framtiden kommer vi att göra så att mi sambo betalar mina räkningar och jag sätter öer pengar till honom. Omyndigförklarad, men i alla fall på det säkra.

kramar om.. superbra jobbat av dig att du ringt å rett ut allt.verkligen jättebra!kram