Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1355 ggr
Mymlan
0

Människor är tröttande

Finns tillfällen man känner ska F*N ta säga upp all människokontakt, för man blir bara besviken, lurad, ifrågsatt om allt, känner som jag måste stå i försvarsställning dygnet runt. Detta gående bakom ryggen, inte klarar av att vara rak eller kan ta en annan kör med raka puckar dvs säger vad jag tycker, typ så kan jag bara rakt ut till myndighetsperson säga håll truten så jag får prata klart, vet oförskämt.Jag klarar bara inte av kontakt med myndighets personer, men har ingen som kan göra det åt mig så får göra saker själv fast jag rent ut sagt hatar prata med okänt folk i telefon.

Folk lyssnar ej på förklaringar, de lyssnar bara på det de får/fått för sig att så är det. Hur ska man förklara så det går in, ja, det vet inte jag.

Varför kan man bara inte bara få vara den man är att folk hela tiden ska försöka stöpa om en, kan bara säga ngn sådan form existerar ej som kan stöpa om en.

Jag är innerligt trött på bli stampad på tårna, innerligt trött på falskhet, oraka människor *de som ej kan vara rak mot en*, trött på folk som ska ljuga till höger och vänster, har en i min närhet som ljuger hej vilt så den personen ska skada mig till max, inte bryr den personen sig om att man ställer den mot väggen och ifrågasätter, sedan blir jag oerhört trött på de människor som går på allt den där personen säger. Varför är det så svårt för folk bara säga den där säger si eller så, varför? stämmer det? hur ligger det till? rädd för bli inblandad? ja, inblandad blir ni bara då ni lyssnar, säger men oj, men så kan det ju ej fortsätta eller vad det nu sägs.

Jag vill ej ha kontakt med människor eller ha socialt nätverk om kontakt med människor ska vara så här. Tar så oerhört mycket energi från mig.

Men ingen människa mår heller bra av att vara utan socialt nät.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[aspie]
0

Åh vad jag känner igen ditt dilemma och inte fanken vet jag vad man ska göra åt det heller. Jag isolerar mig mer och mer för att jag inte orkar med denna falskhet.

*KRAM*

HellviHumle
0

Måste tyvärr instämma. Speciellt det här med myndigheter vilka jag alltid kommer på kant med. De är ju så förtvivlat stelbenta. De förutsätter ju att alla är stöpta i samma form.

HH

HannaM
0

Jag skiljer på folk och människor=p Människor är dom få som det går att umgås med, som man orkar med ,som inte går bakom ryggen på en… dom är inte många. Sen resten.. folk. Fy f*n är min enda kommentar. Det enda som händer när jag är runt folk är att jag blir arg, irriterad och totalt dränerad. Det är så mycket elakheter, tåtrampande och stängda öron, precis som du säger.

ForYourMalice
0

Kan bara säga att jag vet exakt vad du pratar om..

Jobbar du eller måste du träffa folk på ditt jobb?

Annars, bosätt dig mitt ute i skogen där du slippe se elelr träfaf folk? Jag vet att det är min dröm i alla fall.. Bara jag och mina djur.. Skulle vara fantastiskt.. Men vad ska man leva av?Obestämd

Kan bara säga att kontakter man lider mer av att ha än vad man tjänar på det brukar jag klippa, om man kan dvs. Däribland med min egen mor.

Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?

Mymlan
0

#4 Är sjukpensionär

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

timmelin
0

Ja skriver som ovan är skillnad på folk och människor.

Myndigheter kan vara väldigt stelbenta, men inte alltid. Jag har ju talets gåva och ibland så på något konstigt sätt så kan jag få fram mänskligheten även hos dom. Men det är inte ofta.

Jag lider med dig

Fy f….. för fel människosyn ifrån myndighetspersoner och tråkigt folk i allmänhet

Folk kan se ner på en bara för att man är som man är, eller beundra en bara för att man är som man är Glad