Musiklåtar efterlyses
Hej vi pratade om böcker som var bra innan
Nu kommer nästa inlägg.
Jag vill att vi skriver upp låtar som vi tycker lyfter oss själva och stärker vår självbild
Alltså låtar som handlar om att vi ska må bra, får oss att ta det där glädjehoppet och som får oss att må bra när allt känns som ett helvete.
Sedan kan vi lägga upp vår egna spotify lista med glädjesånger.
Och döpa den till Självkänsla för oss galna sköna npf:are hihi 

Jag börjar med dessa låtar
* Ingen mår så bra som jag - Fronda
* Just idag är jag stark - Kenta Gustafsson
Hänger ni med på hur jag tänker?

I´m a Bitch med Meredith Brooks
I get knocked Down (tubthumping) med chumbawamba
Texten på den senare handlar om att bli däckad av alkohol, men jag gillar själva refrängen och den tilltalar min fightkänsla. Dessa kanske inte direkt är självkänslehöjande, men de får mig att må bra och känna att jag vill kämpa och den första gillar jag för det är en bra beskrivning av mig och den får mig att känna mig stolt över det, så iofs höjer den nog min självkänsla en del.
Bara att musiken beskriver hur jag känner tror jag stärker mig även om musiken i sig inte är extremt positiv; ett exempel är Pinks "Please don´t leave me".
I övrigt så påverkas jag mycket av musiken jag lyssnar på, men egentligen mest av typen av musik. Följande artister har flera låtar som får mig att må bra:
MIKA, Katy Perry, Enrique Iglesias och Pink
Ingen som nappade på min idé
Nu känner jag mig väldigt liten och obetydligt
Snyft
Tyckte ju att det var en rolig idé för att stärka självkänslan
Tack elvahax jippi :)
En låt som lyfter mig är ju också
Good morning baltimore med nikki Blonsky
Hey boy med teddybears stockholm
Gråa dagar med Winnerbäck ( är ju inte upplyftande men jag mår ändå bra av den)
Big Girl utav mika är ju underbar
jag ska slåss i dina kvarter av Lasse Lindh är ju också skön
Fram med fler sköna låtar :)
Här är för mig som är gammal en riktigt gammal godong som får mig att må bra gitarrfreak som jag är he he he

Två låtar jag gillar är Upside down med Jack Johnson och Life is a highway med Rascal Flatts de är toppen!
Jag har massor med musik som lyfter mig men jag vet inte om de låtarna har så bra texter. Ofta kan jag höra en strof som jag gillar sedan struntar jag i resten och fokuserar på just det jag hört ;o)
Sådana exempel är:
Aqua - Back to the 80'
Musical Youth - Pass the Dutchie
Shaggy - Strength of a woman
Oj, länken kanske inte funkar men jag menar låten "More than a feeling" med gruppen Boston (från 70-talet)
Lyssnar just nu på den aspie.
Den är jätteskön :)
Ska lyssna på dina låtar senare elvahax
Kram
Timmelin, du var väl runt 40 om jag inte minns fel. Du kanske hörde den låten då du var liten och känner igen den? Jag själv är ju 51 och var i tonåren då. Jag älskar den låten he he

#13 Jag känner igen den väl aspie, och gillar den mycket!
#13 Gör du Elva? trodde du var lite väl ung för att komma ihåg den 

#15 Funderade lite över hur jag hört den, kom på att min man har en samlingsskiva "Lovesongs" där den är med!
#16 Jaha. Ja på en sån skiva finns den säkert med. Den var en riktig höjdar låt i flera år minns jag
Gud vet inte hur jag kommer ihåg den, men den är jätteskön
Blir liksom glad och det är det viktigaste.
Lyssnade mycket på punk när jag var ung och proggmusik.
Spotify är ju jättebra för där finns alla låtar. Kan lyssna på Billy av Gyllene tider från tidig barndom och ebba grön :)
Lyssnade just nu på staten och kapitalet och så gillar jag Marie Fredrikssons version av av vem kan man lita på
Har du hört den? :)
Stämmer att jag är runt 40. Är en äkta 67:a haha
Maken undrar ibland när jag lyssnar på hip hop hur gammal jag är. Han tycker jag är för gammal för sådan musik.
Men vad jag har hört så finns det väl ingen åldersbegränsning på musik eller hur
Men samtidigt så lyssnar vi båda på backyards babies, green day mm och där finns tydligen ingen åldersbegränsning
Haha, tror att det beror på att han inte gillar musiken ibland och får liksom stå ut 
#19 Nä, inte finns det nån åldersbegränsning på låtar inte. Min dotter och jag gillar t.ex samma hårdrockslåtar he he
Dessa tycker jag är riktiga gladlåtar :-) Visserligen kan jag inte tro på det de sjunger men ändå :-)
Dj Bobo - Colors of Life
Dj Bobo - I believe
Sedan har jag lite olika cds jag lyssnar på för olika sinnesstämningar
Tourism med Roxette lyssnar jag på när jag känner mig otrygg, vet inte varför men den hjälper, ingen annan med Roxette funkar.
Americana med Offspring är städmusik :-)
Aqua är en favorit, de blir man glad av.

tycker det e lite svårt att hitta utrymme i mitt röriga liv å huvud för att orka lyssna på låtar men en låt poppade upp i huvet i alla fall.. den blir jag glad av..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Haha, den är ju helt underbar svea. Har aldrig hört den förut
Men visst höjer den stämningen i hela kroppen
Kram

Konnichiwa bitches med Robyn är helt peppig för mig.
Bästa låten just nu: Tell me this night is over - The Ark. !

#24 Ja jag tycker många av Robyns låtar på den skivan är peppiga.
Tror inte jag nämnt Rodney Atkins - If you are going throw hell
Svea har aldrig lyssnat på svensk pop innan. Men det är ju skön musik ju. Tack för tipset.
En grupp som jag älskar är perssons pack. Hoppas ni har lyssnat på deras musik. Den är djupt påverkande och man blir glad. :)

Keep on walking med Salem al Fakir, tycker jag är lite peppig.
"I was aiming for the sky, ended up flat on the ground But once again the sun is rising, I better keep on walking Keep on walking"