Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 6477 ggr
Kusten71
0

Adhd o depressioner

Tar Fuluxetin 40mg  o Concerta 36mg

[aspie]
0

Menar du Fluoxitin eller? I så fall, tycker du det funkar på dig? Själv håller jag på att avsluta med Fluoxitin för det inte funkar alls på mig.

Concera eller Ritalin ska jag snart börja med

timmelin
0

O jag är avis på dig aspie :) som är så nära att få börja med Concerta eller Ritalin.

Jag vill, vill vill bara ha det jag med just just nu

Och fasen mitt tålamod är lika med noll'

kram

BMTech
0

Jag tar cymbalta och lergigan mot ångersten.

Men ska snart börja med Ritalin eller conserta oxå och är väldigt nyfiken på vad det kan ge för resultat :)

[aspie]
0

#2 Ja det ska bli intressant att se vad Cocerta eller Ritalin kan göra för mig. Är inte du utredd eller? Har svårt att hålla reda på vem som är utredd eller inteSkäms Hoppas du snart ska få din medicin för det är så himla jobbigt att behöva vänta

rataxes
0

ADHD och depressioner är väl rätt vanligt? asså som en tilläggssjukdom eller va det heter.. samsjuklighet kanske eller nåt. när man får andra sjukdomar av själva sjukdomen eller funktionsnedsättningen.. typ.

Zaphix
1

Jag är inne i en depression, men jag tror jag börjar bli bättre, och har testat en massa mediciner. Började med Voxra innan jag fick börja med Concerta eftersom man inte ska vara allt för deprimerad när man börjar med den sortens medicin eftersom den kan förvärra depressionssymtomen.

I början var Voxra fantastiskt, fungerade jättebra utan bieffekter. Men efter ett tag avtog det bra och jag föll tillbaka. Men då hade jag redan börjat äta Concerta så jag fick fortsätta med det.
Läkaren tyckte jag skulle dubbla dosen en Voxra, vilket jag gjorde men det slutade i migrän konstant i en vecka där jag bara kunde ligga i sängen. Så jag trappade ned till samma dos jag började med.
Men nu har jag trappat upp väldigt sakta och nu är jag uppe på den dosen jag ska vara på och mår mycket bättre, utan migrän dessutom.

Dom senaste två veckorna har jag legat på den dosen jag ska ligga på, och jag mår faktiskt rätt bra. Mycket bättre än jag mått på många år, är en häftig känsla att kunna vara glad utan att ha ångesten tryckande bakom sig eller må riktigt kasst sedan.
Dock är jag inte helt säker på att jag egentligen mår så bra, har ordentliga sömnsvårigheter på nätterna, sover 4-5 timmar väldigt oroligt. Och magkatarren har kommit tillbaka, vilket den oftast bara gör när jag är ordentligt stressad eller mår riktigt dåligt. Är rädd att jag är lite manisk.

Men just nu glider jag på en glad våg, så försöker inte tänka på dåliga saker. :)

Däremot så känns det otroligt konstigt att se ljust på saker. Har bara sett svart framför mig i runt tio år, så är ovan.
Jag liknar det med mitt köp av en betydligt bättre dator. Förut gick allt väldigt långsamt och jag undvek att göra saker för att jag ändå bara skulle bli less och arg för att det inte fungerade och när jag väl försökte göra saker så dog ändå datorn.
Men med min nya dator flyter allt på, allt går mycket snabbare och jag kan göra allt jag vill och lite till. Men jag har inte vant mig än, utan undviker fortfarande saker eftersom jag är van vid att det inte går.

Oj, nu svävade jag ut. Egentligen ville jag bara säga att jag vill gifta mig med Voxra.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Monizz
0

Faktiskt seriöst innan alla psykologer och läkare kom på att jag hade ADHD ca 1 år sedan och jag är 19 så var jag ordagrant "drogad" med aniti dep mediciner mm. Jag har bilvigt behandlad så fruktansvärt dåligt under mina unga år.

In och ut på psyk, mer mediciner, sömnproblem.

Nu har jag bara Concerta 72 mg, jag är även manodeppresiv men det kan jag hantera ganska bra genom att bli älskad, mitt djur och min familj.

[aspie]
0

#7 Blev du så bra av ADHD medicinen att du kunde sluta med depp medicinen?

Monizz
0

#8 Japp, för när jag började med den så orkade jag hantera och ta tag i mina problem utan mediciner. Och då kan jag tillägga att jag har försökt tagigt mitt liv ett ex antal gånger. Jag mådde skit och inget var ljust, nu kan jag ta tag i saker och hantera problem.

Har jag en neråt period så okey, det bli alltid bättre så småningom :)

BMTech
0

Jag har börjat med Ritalin nu och äter fortfarande cymbalta…

Man kan nog säga att cymbaltan vände mitt liv totalt på endast en månads tid så mår jag idag förhållandevis bra och jobbar 100% igen och slipper nästan all ångerst och panikångerst helt.

Ritalinet gör att jag känner mig lite piggare men annars känner jag inte av någon direkt effekt av det…

Äter 20mg om dagen så man kanske behöver öka det lite och jag ska på återkoll.

Dock verkar det som om mitt blodtryck blev lite högre med ritalinet så jag hoppas inte det ställer till något…

Men som sagts innan så tror jag att jag fått en förklaring på mina deppretioner genom min ADHD diagnos…

Jag har helt enkelt inte orkat med mig själv…

Jag har bara 2 lägen full rulle eller sova så livet hade vart mycke lättare om man kunde plana ut det lite och som jag förstått så är det meningen med ADHD medzen….

[aspie]
0

Detta låter ju toppen. Kan knappt vänta tills jag får börja med min medicin Skrattande

timmelin
0

Slutade med cymbaltan nu jippi, men dubbelt så mycket tegretol.

Om inte det hjälper så kan eventuelt centralstimulansia bli aktuellt innan utredning. Men då måste man vara medveten om att på vissa tester ges inte rätt resultat så då kan jag få vara utan under utrednngstiden.

Är bara så jäkla glad då läkaren så att jag antagligen gått upp i vikt av cymbaltan. Jippi kanske jag går ner igen nu då :)

BMTech
0

Jag går oxå upp i vikt av cymbaltan….
Tror jag iallfall för jag har aldrig gjort det innan..
Men jag var smal som en pinne ändå så det gör inte så mycke för min del :)