Upprörande! (dyslexi)
Jag har för ett tag sen skrivit en artikel på Akvariefisk.ifokus om Dyslexi, för att öka förståelsen för detta handikapp på det forum jag är Medarbetare för!
Denna artikel har hjälpt våran sida mycket, då det tidigare förekom en del "mobbning" för de som stavade fel, misstolkade inlägg osv pga deras problem…
Tills nyligen har jag bara fått positiv respons på denna artikel, och det utbröt en diskussion i tråden där en person påstår att Dyslexi är en lådsasdiagnos. Det påstås även att "rådande läkare" är eniga om detta.
Är detta något ni här på sidan har sprungit på?
Själv tog jag otroligt illa upp men som Medarbetare måste man behålla lugnet och jag har därför avslutat denna diskution i artikeln.
Här kommer en länk till själva artikeln och diskussionen om ni är intresserade av att se denna, måste bara påpeka att denna är skriven ur min egen synvinkel :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Rådande läkare, väd är det om man får fråga?
Själv har jag Dyslexi, men skulle även vilja påpeka att det kanske inte är naturligt för människan att kunna avkoda tecken linjärt felfritt och snabbt. Det finns ingenting i vår utveckling som skulle ha kunnat driva fram en sån funktion. Det är nästan ren tur att så många som faktiskt kan det, kan läsa obehindrat.
Haha ja rådande läkare lät lite skumt för mig med… Antar att pesronen i fråga menade att dagens läkare (enligt denna person alla läkare) inte vill acceptera att Dyslexi existerar, eller rent utan vill "få bort" benämningen?
Talade med vår sitevärd på aif och diskuterade om ifall detta kunde vara ett troll, men denna person har även startat "seriösa" trådar hos oss inom ämnet akvarie… Så jag vet inte vad det var med denna person faktiskt!
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Det finns ju vanliga människor med starka knäppa idéer, så det behöver ju inte vara ett troll, bara någon av motsatt åsikt. Men själva argumentationen faller ju på eget rep, om man säger. Det finns ingenting som rådande expertis är ense om i dessa dagar. Närmas kommer kanske koldioxidens klimatpåverkan, men annars så finns det väldigt skilda uppfattningar inom expertisen. Att alla läkare skulle anse att Dyslexi inte finns finner jag nästan lustigt. P C Jersild också? Vad jag vet har han Dyslexi själv…
Jag tycker att Dragula verkar misstänkt likt MatsDumble!
Dragula:"Dyslexi är en låtsasdiagnos och det är även rådande läkare överens om."
MatsDumble:"Aspergers syndrom är en icke-existerande sjukdom, som används av arbetsskygga…."
Hur anmäler man inlägg på den här sajten?
HH
Jag tycker det verkar tydligt att det där är skrivet av personer som vill skapa känslor och debatt. Bry er inte om det.
Jag vågar inte ens gå i för att läsa i tråden för jag vet hur upprörd jag kan bli. Bäst att hålla sig borta från sånt
nja, det enda man kan göra för att anmäla är väl att skriva till sitevärd, så får denna avgöra vad som ska göras i frågan…
Går det för långt får man kontakta administratören för iFokus för vidare avstängning av IP eller liknande tror jag!
Rådande läkare? Vilka då? Följde länkarna och det är EN person som kan kallas läkare av de två han citerar den andra är det där eländiga kåseriet av den där gymnasierektorn där han försökte vara lustig och misslyckades kapitalt.
Att Dyslexi skulle vara en låtsasdiagnos låter befängt och är inte ett sätt att täcka upp bristande intelligens. Naturligtvis finns det de som har Dyslexi som är mindre begåvade precis som det finns de utan som är det, eftersom det vad jag vet inte hänger ihop.
Jag har inte själv Dyslexi (tack och lov, överlevde många svåra år genom att läsa, vet inte vad jag skulle tagit min tillflykt till annars) men det jag har läst om det verkar logiskt och inte alls som "hittepå"
Jag är dyslektiker och får höra då och då av vissa att det är ett "påhitt", men deras åsikt är lika intressant som luddet i min navel. 
Med andra ord "I don´t give a shit"….
Haha det är bra det :)
#10 "deras åsikt är lika intressant som luddet i min nave"
tack för att du gav mig ett skratt, såg så roligt ut, HAHAH! 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#11 Visst är det, finns alldeles för gottt om såna människor - bäst att inte ge dom någon energi 
#12 He he, var så god, den bjuder jag gladeligen på 
Ett gott skratt förlänger livet, inte sant?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.