Måste ha kontaktperson
Min mamma talade om för mig i dag att jag på måndag (22 februari) ska möta en person som ska prata med mig.
Den här människan ska hitta en kontaktperson till mig.
Mamma har redan frågat mig flera gånger om jag vill ha en kontaktperson, men jag har sagt nej varje gång.
Jag är alltså tvungen att ha en kontaktperson! Känns inte bra. Jag vill inte träffa någon. Jag vill bara vara för mig själv.
Mamma sade i början att det var frivilligt, men blir plötsligt tvingad nu. Sämst.

Jag tror att personen du ska träffa på måndag kommer att respektera dina åsikter i kontaktpersonsfrågan.
I allra värsta fall kanske du kan prova? Jag var rätt skeptisk i början också, och jag förstår verkligen att du inte vill om det känns som ett tvång, men försök att ge det en chans?
jag är hemskt glad över att jag har en kontaktperson. Vi har så himla roligt ihop, och det är skönt att få ett avbrott från vardagen.
#1: Min mamma sade att jag åtminstone måste prova.
Jag ska ge det en chans, får ändå inte bestämma något.

jaaa..det e inte lätt vare sig för dig eller din mamma.jag förstår dig,som ej vill,som ej känner fför det som ej orkar och allt sånt.tvång är hemskt,jag håller med dig och jag förstår dig.men jag är mamma jag oxå så jag förstår din mamma med.hon vill hjälpa dig.och ibland innebär det att man måste ta på sig vad jag kallar "mamma-skydds-utrustningen" och säga till sina barn att ni måste prova detta.jag som mamma hör att ni inte vill,jag ser att ni inte vill,jag förstår er.och det är okej ni får känna,tycka och tänka så.men jag är mamma och ibland måste jag göra så här för ert bästa.och om jag som mamma fick bestämma allt själv skulle ni mina barn ALLTID få det ni ville,och då vill jag att ni mina barn ALLTID ska få må bäst och ha det bäst.
vad jag försöker säga är att ibland får vi vuxna ej heller bestämma,ibland måste vi göra det som är bäst för vårt/våra barn.det är väldigt svårt och tufft att göra det.och jag hoppas att mina barn nån gång..sen spelar det ingen roll när,men att dom nån gång förstår mig som mamma varför jag gjorde så.
din mamma älskar dig..
kram..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
#3: Bra skrivet.
Dock förstår jag inte varför mamma så gärna vill att jag ska ha en kontaktperson.

Jag tror det är så att din mamma bryr sig om dig och det är därför hon vill att du ska ha en kontaktperson för ditt eget bästa…
Jag säger oxå testa för du kanske får en person du verkligen kan prata med och som förstår din problematik och som kan va ett stort stöd i vardagen..
Jag tycker inte du behöver känna nån skam över detta så testa och känns det inte rätt tycker jag nog du ska testa ett par personer till.
För Har man någon att luta sig mot när man inte mår bra så är livet så mycke lättare..
Ensam är inte alltid stark jag vet av egen erfarenhet…
Ensam är stark
Men tillsammans är man starkare.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Jag har kontaktprson och jag tycker att det är jättebra. Min kontaktperson har blivit en bra vän, jag kan prata med henne om allt om jag vill, vi gör roliga saker ihop och det är enbart en positiv relation som ger mig mycket.
Så du, ge det en chans. Mammor är kloka och vet oftast väldigt bra vad mn behöver utan att man har tänkt på det själv.
* ~* Ha en bra dag *~*
Jag tror jag ska prova en kontaktperson om jag får det. Hade en tidigare men vi funkade inte ihop men då är det bara att fösöka igen tänker jag

Absolut aspie, det är ju superviktigt att personkemin fungerar.
Lycka till!
* ~* Ha en bra dag *~*
Ja en kontaktperson kan vara underbar. Men är viktigt att känna efter så att det stämmer.
Är det inte tråkigt att gå på hockey, fika etc bara själv?
Jag tror du mamma att hon vill dig väl. Någon du kan prata med och förstå dig eftersom hon kanske inte alltid når fram till dig. Vad vet jag men så går mina tankar kring detta.
Tack för era svar allihop!
Min kontaktperson kommer att vara en kvinna på runt 18-20 år.
Nu ska de hitta en till mig bara.
Är det någon som har något eller några förslag på vad man kan hitta på tillsammans med sin kontaktperson?
/ Lina.

# lina
hitta på eller gör det DU vill göra! Och sånt som kanske mamma,pappa,kompisar inte vill göra,har tid med eller tycker är kul.Passa på!! hon är till för dig..bara dig..lyxigt va?!
KRAM!
#13:
Det är det som är problemet. Jag vet inte vad jag tycker om att göra.
Mina intressen är bara sådana som fungerar bra att göra själv, så jag har ingen aning vad man kan göra med andra människor.
Har i princip aldrig umgåtts med en annan människa förut, eller åtminstone inte på det här sättet.

# lina
gör det du tycker om då med din kontakt person.jag förstår dig änå eftersom jag funkar lite likadant.min intressen gör jag oavsett hur eller vad nån annan vill vara med eller ej..eller tycker om det.
ev kan du kanske utmana dig själv..med att komma på nått å göra med henne å sen fundera på om det var okej eller inte å ta det därifrån?
kram
OK, ska göra det. Tack Svea. 
Kram.
#16 Jag vet vad du tycker om att göra syrran!
Bowla
Vara ute och fotografera (??)
Gå på bio?
Kom inte på något mer nu, hahahha
#17 Precis vad jag tänkte på. när jag får en kontaktperson SKA jag minsann gå och bowla för det älskar jag
#17: Ja, det är roligt. Men jag kan inte tänka mig att göra det där med en främmande person.
#18: Haha, okej, låter skoj.
Vore inte det kul att spöa henne i bowling och så njuta av att du är så jäkla bra hihi 
Ja jag tänkte precis som svea skrev, testa något nytt.
Hon kanske har bil så att ni smidigt kan ta er runt till olika platser. Du gillar ju att fotografera och då kanske ni kan planera en konstutställning på ett fik med dina alster. Hon hjälper dig med sådana saker ju.
Ja, håller med Timmelin!
Du äger på bowling!
Fattar inte hur du lyckas! Förra gången vann du med över 100 poäng typ!
Som vanligt ungefär.

Gå ut och fika, då kan man sitta och prata samtidigt om man vill.
Bio el att man hyr en film och ser hemma.
Shoppa.
Gå på teater
Vad man nu tycker är roligt och det är för DIN skulle och DU som ska tycka att det är kul.
I början är din kontaktperson en främmande person men sen lär ni ju känna varandra och då blir hon förhoppningsvis inte lika främmande.
Det kommer säkert att gå bra!
* ~* Ha en bra dag *~*