Att sticka, bra för själen
Jag har börjat med en ny hobby på sistone som gör jättemycket för själen. Jag stickar! Händerna är där dom behövs. Hjärnan måste koncentrera sig på vad jag gör.
Har ni testat detta, annars rekommenderar jag det starkt.
Jag fixar att sitta stilla. Och imorgon så ska jag på stickcafé, gissa om jag ser fram emot detta. Träffa kul människor ( förhoppningsvis) och ge mig själv tid. Inte bara till familjen.
Enda problemet är att jag fastnar med roliga saker. Så jag får väl ta mig i kragen och göra lite " tråkiga" saker emellanåt 
Vad roligt! Att sticka är väldigt bra.
Jag sitter och håller på att sticka ett par vantar just nu.
Jo jag gillar att sticka och handarbeta med händerna men har inte ro i kroppen för att göra det nu för tiden. Jag har ett jättefint mönster på en virkad tunika som jag vill ha men får inte tummen ur 
#1 Ett par lovikavantar? Jag stickade nyss ett par till min dotter ett par svarta med broderi i lila, gräddvitt och grått. Hade inte stickat sådana sedan i 8:an och det var längesedan ( gud va gammal man blir om man tänker på det hihi). Nu till det roliga när jag skulle sticka tummen så råkade jag få avigsidan utåt på tummen
fick hjälp av tjejen i affären där jag köper mitt garn.
#2. Aspie vet du vad du gör nu. Jo sätter dig och tittar på den tunika som du vill virka. Och så sätter du igång och så skriver du till mig när du är klar.
Vet du vad jag är sugen på att sticka, jo en klänning till mig. Jag älskar klänningar, tunikor och kjolar. Nu finns det jättefina stickade kjolar jippi

Jag virkar jag :) Men precis som du sa fastnar jag i roliga saker. Kan sitta och virka 12 timmar pa raken, 7 dagar i veckan. Som tur var sa har jag en pojkvan som tvingar mig att gora andra saker ocksa :P
// Amanda
Jag brukar virska och sticka men allt jag gör går i perioder och jag har inte varit inne i en sån period på massor med månader. Inte heller spelandet. Det är bara datan som gäller men jag håller med om att det är en skön avslappning.
#3 Jag har gått i tankar nu i veckan på att börja. Kanske är det på gång snart och då lovar jag att meddela dig Timmelin 
Gött. Du ska se va stiliga vi kommer att se ut i våra nya klädesplagg. Riktiga fotomodeller både du och jag 
Jajja men. Det skulle vara kul att ha den färdig till våren. Å jösses så fin jag ska bli då ha ha ha

Kul!
Jag gör smycken och scrappar, det är oehört välgörande.
* ~* Ha en bra dag *~*

jaa. det låter bra å kul,, kan ej.. å har ej tid eller orken att lära mig även om det skulle vara bra.. kram
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Jag håller med om att det är en syselsättning som är värd guld =) Finns inget mer rogivande än att sitta i tysthet och bara stika…Finns många ställen att hämta hem grattismönster men jag är inte s duktig.
Vantar skulle jag vilja testa på.. Är det svårt?
Chris

om det e nån som vill sticka sockor,benvärmare,mössor,pulsvärmare,halsdukar å sånt till mig så får ni gärna säga till…självklart mot rimlig betalning.. kram kram kram
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Vi kan prata mer om detta svea. På msn.
Kram

Jag stickar en boobtube just nu. Det är lagom lätt, bara rätor, på rundsticka. Det går att göra när man tittar på tv också. 
[