Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2966 ggr
timmelin
2010-02-25 09:40
0

Handla

Jag älskar att handla på gekås. Åker i och för sig inte mer en två gånger om året som högst. Men när jag är där är det jätteroligt. Någon mer som gillar gekås?

Och så älskar jag systemen som ica och coop har nu för tiden där man tar sin scanner och slår in varor själv och sedan betalar själv genom avläsare.

Fixar knappt längre att gå till en vanlig affär om det är kö.

Ni förstår väl vad för scanner jag pratar om?

Däremot hatar jag att fönsterhandla. Det är urtråkigt att gå i affärer om man inte har ärende dit. Vad tycker ni om det?

Emaljoh4
2010-02-25 09:47
0

Känner igen det här med scanner.. Det läskiga är om man glömmer att scanna in varor! Rynkar på näsan

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

timmelin
2010-02-25 09:50
0

Har du testat att använda scannern?

O det har kassörskan full förståelse för, oftast är det till och med  så att kunderna oftast ha råkat scanna in en vara två gånger.

Men om du råkar göra fel så är kassörskorna mänskliga. Du blir inte tagen som tjuv för det.

Jag lovar

Emaljoh4
2010-02-25 10:19
0

Jag har testat! Skrattande Hon såg att jag var lite osäker (är lite vimsig och förvirrad när jag handlar, spec när nån pratar och säger något jag ska göra.. Typ "vi går till den här kassan" (var tvungen att betala allt via kassa även om jag hade scannat, du vet säkerthetsgrej!)). Så när hon hade kollat genom alla varor så sa hon "du har scannat alla varor! Duktigt gjort! Glad"

timmelin
2010-02-25 10:45
0

Flört jag visst att du var duktig ju.

Fortsätt med detta, är kanon

Kram

Emaljoh4
2010-02-25 10:50
0

Glad Jag brukar inte handla så ofta direkt. Har hänt 1 gång att jag köpte massa mat, haha.

[aspie]
2010-02-25 10:54
0

HATAR att handla på Ullared och stormarknader för jag klarar inte av folksamlingar och en massa köer. Det är som bäddat för en rejäl panikattack Rynkar på näsan

Zaphix
2010-02-25 12:35
0

Var på Gekås första gången i sommar, det enda jag gillade var hästavdelningen. Resten kändes det som det var så mycket skräp på, svårt att skilja det med bra kvalitet från det som är dåligt.

Brukar inte använda scanner när jag handlar. På ICA så tar det bara längre tid med scanner eftersom man inte kanb scanna ut själv så man måste ändå stå i kö.
Och på Konsum kan jag inte för jag har inget Konsum-kort (När kassören frågar om jag har ett brukar jag säga "jag är väl ingen kommunist", det roar mig hela dagen sedan..).

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

timmelin
2010-02-25 12:57
0

Haha var en kul tanke. Tungan ute

Har väl erfarenhet att handla där och sålla agnarna från vetet Glad

Va dåligt att dom inte har utscanningskö alltså där du kan göra det själv

HannaM
2010-02-25 14:00
0

Älskar vårat coop som har en gör det själv kassa. Där får man läsa in sina varor själv och sen betala alldeles utan att visa någon människa i kassan vad man ska äta till middag. Passar mig utmärkt eftersom jag tycker väldigt illa om känslan av att någon sitter och tittar på det jag köper och funderar på vad jag ska äta. Tycker så illa om det att jag ibland köper saker som inte passar in till middagsmaten bara för att dom itne direkt ska förstå vad jagska äta, typ köpa kycklingmage till illrarna samtidigt som jag köper tacoskal och avocado=p

timmelin
2010-02-25 14:30
0

Haha

Men ni har inte scanner som du kan ta med dig i affären hanna?

Jag har alltid mina stora coop kassar för annars så är jag säker på att folk skulle glo som idoter

Har ju som sagt fått en del övervikt som jag vill ha bort och tänk om jag har choklad i kassen. Gud vilken ågren jag får då om folk tittar. Särskilt om det skulle vara någon som känner mig

HannaM
2010-02-25 14:32
0

#10 Jo i dom större butikerna finns det. Inte på vårat närmaste Ica eller Hemköp eller Coop. Coop Forum har ju men jag har inget coopkort än. Däremot har vi kort på citygross så där scannas det friskt när vi tar oss dit=)

För övrigt tycker jag att alla människor får unna sig godis då och då oavsett vikt.

timmelin
2010-02-25 14:35
0

Alla skulle tänka som du hanna Glad

[YlvaP]
2010-02-25 15:59
0

Jag skulle inte komma på tanken med att fara till Ullared för att vara med tusentals människor. Det är jobbigt nog att inte handla i sin vanliga affär utan mannen. Det brukar oftast bli en runda till stan för att bara komma till "min" egen affär om jag är ensam hemma.

När vi är i Sverige så scannar vi alltid för jag tycker att det är roligare att plocka i varorna och likaså ungarna.

Jag jobbar ju som kassörska och jag kan nog tänka vad folk skall äta men för det mesta tänker jag mera på min magen än på andras. Jag får en massa olika tips på maträtter jag kan tänkas jaga. Det ser jag bara som positivt. :D

Puhlo
2010-02-25 18:03
0

Jag älskar att storhandla. Skäms

Känslan av att ha full kyl och frys gör mig otroligt mkt mindre ångestig, och åka till Ullared och sånt gör mig också glad, för det är så väldigt sällan jag kommer iväg och skaffar kläder och saker till mitt pyssel.  Jag var på GeKås för en herrans massa år sen och köpte massa färger till mitt kurbitsmåleri, som jag fortfarande har kvar. Jag gottar mig åt att det var så bra priser på färgerna jämfört med lillbutiken här hemma..

Gotta mig åt bra priser gör jag nästan varje gång jag handlar, just för att jag känner att jag har dåligt med pengar, och när jag hittar nåt bra pris vill jag "dela med mig" till de jag gillar, som brorsan+familj eller till lilla mamma..

[Tassy]
2010-02-25 18:33
0

Usha! Det skulle jag aldrig fixa. Här har ni en som springer genom butiken två minuter innan stängning i 190 blås med långa klivet före och mp3n frenetiskt dundrandes i öronen. Brr!

Scannrarna älskar jag dock, tycker dem är otroligt behändiga. Tyvärr har vi inga såna där jag bor.

timmelin
2010-02-26 10:46
0

Haha jag kan tänka mig hur gullig du är där du springer Tungan ute

[Tassy]
2010-02-26 12:21
0

äsh då SkämsSkrattande