motsägelsefull
å ena sidan tycker jag, men å andra sidan tycker jag precis tvärtemot.. känns det igen? jag kan ändra mig från svart till vitt och tvärtom på några minuter, ibland sekunder och vara helt övertygad om att jag har rätt. trots att jag säger emot mig själv.. är ni motsägelsefulla? hur yttrar sig det för er isf?

Det maste jag nog erkanna att jag ar.. Mest yttrar det nog sig genom att jag uttryckligen sager till t.ex. min pojkvan att jag verkligen ogillar nar han sms:ar med nagon en hel kvall utan att namna vem det ar han sms:ar med, eller vad det ror - men sjalv gor jag precis samma sak utan att tanka pa det, och da tanker jag inte ens tanken att han kanske kanner sig utanfor eller ignorerad, for jag sms:ar ju anda inte om nagot viktigt.
Sen i diskussioner sa byter jag amne/asikt som en prostituerad byter underklader ungefar.
// Amanda

haha! så är jag med! gör exakt samma saker som jag själv stör mig på.
jag byter också åsikt. fast vissa saker står jag fast vid. =)
Haha. Hur ofta byter dom underkläder då?
Nä nu blev det ot. Sorry.
Jag vet inte vad jag ksall svara på den frågan men jag är nog inte såå ombytlig men det har nog hänt.
Å ena sidan, å andra sidan, men, om och kanske, brasklappar, specialfall och rena undantag - jag har svårt att hålla fast i en åsikt.
Jag kan inte säga jordgubbe utan att nämna att hallon för allt i världen också är gott, och inte tycka att vintern är underbar utan att lägga till att våren är efterlängtad. Gissa om jag har problem när jag ska sätta mig in i politiska partiers program när det blir dags att rösta…
#1 Jag är också nyfiken, hur ofta byter prostituerade underkläder? Och hur kommer det sig att du är så insatt? 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
…..det händer än i dag,att jag kan inte alltid hålla fast det som jag tycker o tänker.
Som jag skulle skämmas
för mina åsikter osv
#4 känner mycke det som du skriver…vist är det lite som man skullevara som ål

#5 jaa, det är inte för att man skäms utan för att det finns fler möjligheter. eller svar.. men ibland känns det som om folk tror att man skäms, jag tror också att man kan vara svårplacerad. folk vet inte så noga var de har en.
Oja! Jag är likadan, jag.
Diplomatisk, likväl som kärringen mot strömmen. Kluven. Ambivalent. Motsägelsefull.
Men nu skall jag sticka ut näsan lite och säga att jag inte tycker att det är en fråga om velighet, eller I mitt tycke, är det snarare en fråga om förståelse. Jag har förmågan att se såväl det positiva som det negativa i det mesta och jag är van vid att ifrågasätta såväl mig själv som mina värderingar och andras åsikter. Detta är endast ett naturligt resultat av mitt ifrågasättande.
Och, förresten, vem har sagt att det ena måste utesluta det andra? Verkligheten är sällan så svart/vit som vissa målar upp den och visst kan vi välja att blunda för att naturen ofta är komplex, men vi kan också godta att den är det och se att det finns såväl positiva som negativa saker med det mesta här i världen. På samma vis som vi kan använda oss av vårt NPF och se att det är både en gåva och en förbannelse i ett.
#6 så är det kanse mer än annat…svårplacerat…o svårt för andra var dom har en..för det är så svårt till en själv i blad..att veta sin egen plats.